Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Unohtuiko vala alle kuukaudessa, ministeri Lindström?

SDP Tiedotus

Unohtuiko vala alle kuukaudessa, ministeri Lindström?

Julkaistu: 25.06.2015 klo 12:41
Julkaisija: SDP Tiedotus

SDP:n puoluesihteeri Reijo Paananen ihmettelee oikeusministeri Jari Lindströmin (ps) lausuntoa, jossa hän harkitsee jättävänsä esittelemättä edellisen eduskunnan hyväksymän lain tasa-arvoisesta avioliitosta. Paanasen mielestä oikeusministerin jos jonkun pitäisi olla kansalaisten yhdenvertaisen kohtelun tae.

- Unohtiko oikeusministeri Lindström alle kuukaudessa antamansa valan, jossa lupasi toimia oikeudenmukaisesti ja puolueettomasti kansalaisten ja yhteiskunnan parhaaksi?

Paananen muistuttaa, että valtioneuvosto ja sen jäsenet ovat kansallinen instituutio. Se tarkoittaa, että toimitaan yhteisen hyvän parhaaksi, ei vain omien mielihalujen tai oman tukijajoukkonsa etujen mukaan.

- Lausunnon ajoittaminen suuren ihmisoikeus- ja kulttuuritapahtuman, Helsinki Pride-viikon yhteyteen vain korostaa sen merkitystä. Toivottavasti valtioneuvosto käy keskustelun, jossa muistutetaan kansalaisten yhdenvertaisen kohtelun ja annetun valan merkityksestä.

Lisätietoja: Reijo Paananen, 040 758 4322