Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Tiedotustilaisuus Kajaanissa tänään

Kutsu.
Julkaistu: 22.10.2013 klo 08:16
Julkaisija: Reserviläisliitto tiedottaa

Reserviläisliiton puheenjohtaja, kansanedustaja Mikko Savola ja toiminnanjohtaja Olli Nyberg kertovat tänään illalla Kajaanissa puolustuspolitiikasta ja -budjetista, vapaaehtoisen maanpuolustustustyön ja -koulutuksen haasteista sekä Reserviläisliitosta. Tiedotustilaisuus järjestetään klo 19.00 Kajaanissa Sokos Hotel Valjuksen tiloissa.

Tilaisuus järjestetään yhdessä Kainuun Reserviläispiirin kanssa ja sen keskiössä on reserviläistoiminnan tilanne maakunnassa. Paikalla on paljon luottamushenkilöitä Kainuun alueen reserviläisyhdistyksistä. Tilaisuuden jälkeen järjestetään Kainuun Reserviläispiiri ry:n sääntömääräinen syyskokous.

Tilaisuudessa on kahvitarjoilu. Lisätietoja antaa Reserviläisliiton toiminnanjohtaja Olli Nyberg 0400 640 755 tai olli.nyberg@reserviläisliitto.fi.

Suomen suurin maanpuolustusjärjestö

Reserviläisliitto on Suomen suurin maanpuolustusjärjestö, johon kuuluu 350 paikallista yhdistystä ja noin 36.000 henkilöjäsentä. Kainuun alueella toimivaan kymmeneen yhdistyksen kuuluu runsaat 900 jäsentä, joista valtaosa on suorittanut varusmiespalveluksen tai naisten vapaaehtoisen asepalveluksen.

Reserviläisliiton tehtävänä on ylläpitää reserviläisten kenttäkelpoisuutta sekä suomalaisten maanpuolustustahtoa. Päätoimintamuotoja ovat ammunta, urheilu ja liikunta, maanpuolustustahdon hyväksi tehtävä työ, veteraanituki ja erilainen koulutus. Reserviläisiitto on jäsenenä lakisääteisessä Maanpuolustuskoulutusyhdistyksessä (MPK), jonka vapaaehtoiskouluttajista noin puolet on Reserviläisliiton jäseniä.

Reserviläisliiton puheenjohtajana toimii kansanedustaja Mikko Savola Ähtäristä. Lisätietoja osoitteesta www.reservilaisliitto.fi.