Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Tiedoksi toimituksille: Ingvar Carlsson ja Antti Rinne Turussa 11.4.2015

SDP Tiedotus

Tiedoksi toimituksille: Ingvar Carlsson ja Antti Rinne Turussa 11.4.2015

Julkaistu: 01.04.2015 klo 19:24
Julkaisija: SDP Tiedotus

Turun SDP, Turun Seudun Wanhat Toverit, Demarinuoret ja TSL järjestävät kaikille avoimen seminaarinlauantaina 11. huhtikuuta klo 15.00 Alvariumin auditoriossa, Puutarhakatu 8 B. Ovet aukeavat klo 14, jolloin aulassa on kahvitarjoilu ja Turku Swing Duon musiikkia.

Pohjoismainen yhteistyö ja sosialidemokraattien rooli sen toteuttamisessa laajalla rintamalla tiivistyvät seminaarin teemassa

TEHTÄVÄ POHJOLASSA - SOSIALIDEMOKRATIA

Vuosikymmenien aikana pohjoismaisesta hyvinvointivaltiosta on tullut käsite, joka yleisesti mainitaan mallina tai tavoitteena laajemmaltikin, kuin mihin halu ja tahto noudattaa sen keskeisiä periaatteita riittävät. Sosialidemokraatit hyvinvointivaltion merkittävimpinä rakentajina yhdistävät sen erottamattomasti ihmisoikeuksiin, sosiaalisuuteen, solidaarisuuteen ja sivistykseen.

SEMINAARIN PUHUJAT

Tilaisuuden kunniavieraana ja pääpuhujana on Ruotsin sosialidemokraattien entinen puheenjohtaja ja pääministeri Ingvar Carlsson. Carlsson tunnetaan pohjoismaisen yhteistyön tukijana ja tuntijana. Hän on viime vuosina ollut erittäin harvinainen puhuja niin Ruotsissa kuin muuallakin.

Toisena pääpuhujana on SDP:n puheenjohtaja ja valtiovarainministeri Antti Rinne. Hän tuo keskustelun lähemmäs käynnissä olevia eduskuntavaaleja ja Suomen tulevaa vaalikautta.

Kolmannen puheenvuoron pitää Euroopan parlamentin jäsen Miapetra Kumpula-Natri. Tilaisuuden juontaa Demarinuorten turkulainen varapuheenjohtaja Petra Peltonen.

Tieto tilaisuudesta puhujineen on vapaa julkaistavaksi heti. Julkisen sanan edustajat ovat luonnollisesti tervetulleita myös itse tilaisuuteen, kuten kaikki muutkin. Carlssonin puheen kääntää Hans Virtanen.

Tiedustelut ja tiedotus: Petja Raaska, toiminnanjohtaja, Turun SDP, puh. 040-7664458