Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Suomalainen energiaverkosto aloitti toimintansa Brysselissä

SDP-ALUEET

Suomalainen energiaverkosto aloitti toimintansa Brysselissä

Julkaistu: 28.01.2015 klo 12:00
Julkaisija: SDP-ALUEET

Europarlamentaarikko Miapetra Kumpula-Natrin puheenjohtama energiaverkosto aloitti toimintansa Brysselissä. Verkosto kokoaa säännöllisesti yhteen energia-asioiden ja Euroopan unionin parissa työtä tekeviä suomalaisia. Verkosto osallistujat tulevat Euroopan komissiosta, Euroopan parlamentista, neuvostosta, Suomen edustustosta, liike-elämän puolelta sekä muista viiteryhmistä.

"Tarkoituksena on tuoda energia-alan osaajat yhteen keskustelemaan ja luomaan niin Suomen kuin Euroopan kannalta tärkeitä suuntaviivoja tulevalle energiapolitiikalle. Esimerkiksi parlamentin ja komission korkealle priorisoima energiaunioni on keskeisessä roolissa verkoston työssä sen aloittaessa."

Komission varapuheenjohtaja Jyrki Katainen oli alustamassa verkoston tilaisuudessa tiistaina 27.1.2015. Hän korosti puheessaan sisämarkkinoiden keskeistä merkitystä. Toimitusvarmuuden osalta Katainen alleviivasi sen yhteyttä toimiviin energiamarkkinoihin.

Miapetra Kumpula-Natri