Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Sosialidemokraattiset Naiset kannattaa kansanedustaja Tuula Peltosta SDP:n varapuheenjohtajaksi

Sosialidemokraattiset Naiset

Julkaistu: 03.04.2012 klo 13:41
Julkaisija: Sosialidemokraattiset Naiset

Kansanedustaja, Demarinaisten puheenjohtaja Tuula PeltonenSosialidemokraattiset Naiset kannattaa puheenjohtajansa, kansanedustaja Tuula Peltosen valintaa SDP:n uudeksi varapuheenjohtajaksi toukokuun puoluekokouksessa.

Tuula Peltonen valittiin Demarinaisten puheenjohtajaksi 2011. Hän on toisen kauden kansanedustaja ja toimii mm. Jämsän kaupunginvaltuuston puheenjohtajana ja Keski-Suomen Demarinaisten puheenjohtajana. Peltonen on ehdolla Euroopan sosialidemokraattisen puolueen naisverkoston (PES Women) varapuheenjohtajaksi.

Tuula Peltosella on arkipäivän kokemusta järjestötyön toteuttamisesta vapaaehtoisvoimin laajalla toimintakentällä. Hänellä on sydämen sivistystä huomioida kaikkein hiljaisimmatkin ja antaa arvostusta jokaisen osuudesta puoluetyössä.

Sosialidemokraattisten Naisten johdossa on ollut kautta sen 111-vuotisen historian erinomaisia puheenjohtajia. He kaikki ovat myös olleet puolueen vaikutusvaltaisia luottonaisia kuten Miina Sillanpää, Vappu Taipale, Liisa Jaakonsaari, Tarja Filatov ja Maria Guzenina-Richardson.

Naisliitto tukee SDP:n työtä tasa-arvon puolesta. Kannustammekin naisia asettumaan ehdolle puoluehallitukseen ja puoluejohdon tehtäviin.  Tasa-arvolla vahvistamme Jutta Urpilaisen viitoittamaa tietä.

Demarinaisten hallitus
3.4.2012

Merja-Hannele Vuohelainen

Saariniemenkatu 6