Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » SOS-Lapsikylä perustaa perheryhmäkodin turvapaikan saaneille nuorille Haapajärvellä

SOS-Lapsikylä

Julkaistu: 02.09.2016 klo 11:34
Julkaisija: SOS-Lapsikylä

SOS-Lapsikylä tekee Haapajärven kaupungin kanssa sopimuksen perheryhmäkodin perustamisesta kaupungin kiinteistöyhtiön tiloihin 1.10.2016 alkaen. Sopimus on voimassa 30.6.2018 saakka.

Perheryhmäkodissa on paikat 14:lle Maahanmuuttovirastolta oleskeluluvan saaneelle nuorelle, joille Haapajärven kaupunki on myöntänyt kuntapaikan. Perheryhmäkodissa on kaksi seitsemänpaikkaista osastoa, joissa työskentelee 13 henkilöä.

SOS-Lapsikylän nykyinen alaikäisille turvapaikan hakijoille perustettu ryhmäkoti Oksavan kylässä lopettaa toimintansa perheryhmäkodin perustamisen myötä.

Sinikka Loukusa
aluejohtaja, Pohjois-Suomi
sinikka.loukusa@sos-lapsikyla.fi

Aija Rikala
viestintäpäällikkö
aija.rikala@sos-lapsikyla.fi

SOS-Lapsikylän tavoitteena on lisätä lasten ja perheiden hyvinvointia Suomessa ja maailmalla. Autamme perheitä varhaisen tuen sekä avo- ja sijaishuollon palveluin. Keräämme myös varoja lasten ja perheiden tukemiseen. SOS-Lapsikylä on toiminut Suomessa vuodesta 1962 ja se on kansainvälisen SOS Children’s Villages -järjestön jäsen. Järjestöllä on toimintaa yli 130 maassa.

Suomen toimintaan voi tutustua osoitteessa www.sos-lapsikyla.fi ja kansainvälisen SOS-lapsikyläjärjestön työhön osoitteessa www.sos-childrensvillages.org.