Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Sivistys takaisin - Demariopiskelijoiden edustajistovaalikampanja peräänkuuluttaa sivistyksen merkitystä

Sosialidemokraattiset Opiskelijat - SONK ry

Julkaistu: 28.09.2015 klo 06:00
Julkaisija: Sosialidemokraattiset Opiskelijat - SONK ry

Sosialidemokraattiset opiskelijat - SONK ry vaatii edustajistovaalikampanjassaan sivistyksen palauttamista keskiöön kaikessa päätöksenteossa. Kampanjassaan demariopiskelijat tahtovat tehdä sivistyksen vallankumouksen Suomessa.

"Koulutuksesta leikataan järkyttävästi tulevina vuosina ja kaiken kukkuraksi EU-ETA-maiden ulkopuolelta tuleville opiskelijoille määrättiin lukukausimaksut. Nämä koulutusleikkaukset vaarantavat tiedeyhteisömme tulevaisuuden, talouskasvun, koulutustasomme ja opiskelijoiden hyvinvoinnin.  Näin ei voi jatkua ja siksi haluamme kampanjallamme herätellä opiskelijoita kaikissa Suomen korkeakouluissa vaikuttamaan omaan ylioppilas- tai opiskelijakuntaansa lähtemälllä ehdolle ja äänestämään edustajistovaaleissa", kertoo Demariopiskelijoiden puheenjohtaja Hanna Huumonen.

Sosialidemokraattiset Opiskelijat – SONK ry
on osa maailman suurinta poliittista liikettä, kansainvälistä sosialidemokratiaa. Meitä yhdistävät vapauden, tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden sekä solidaarisuuden arvot. Sosialidemokratia kamppailee näiden arvojen puolesta mielivaltaa ja sortoa sekä epätasa-arvostavia rakenteita vastaan kaikkialla maailmassa. Sosialidemokratiassa kaikilla on yhtäläiset mahdollisuudet, eikä ketään jätetä ulkopuolelle. Sosialidemokratia näkee yhteiskunnan vapautta ja mahdollisuuksia tuottavana mekanismina, jonka toimintaan voidaan vaikuttaa. Keskiössä on ihminen. Ihmisen paikan maailmassa ei tule määrittyä hänen taustansa perusteella, jokainen on ainutlaatuinen ja arvokas itsessään. Ihmisoikeudet ovat universaaleja ja ne on turvattava kaikkialla maailmassa.

Kaikissa korkeakouluissa valitaan tänä syksynä uusi opiskelija- tai ylioppilaskunnan edustajisto (pl. Helsingin yliopiston ylioppilaskunta HYY). Tutustu SONKin kampanjaan osoitteessa sonk.fi/edustajistovaalit

Sosialidemokraattiset Opiskelijat - SONK ry. http://www.sonk.fi/