Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » SDP:n kansanedustaja Taavitsainen: Savonlinnassa surun päivä

SDP Tiedotus

SDP:n kansanedustaja Taavitsainen: Savonlinnassa surun päivä

Julkaistu: 11.04.2016 klo 17:52
Julkaisija: SDP Tiedotus

SDP:n eteläsavolainen kansanedustaja Satu Taavitsainen on todella pettynyt Itä-Suomen yliopiston hallitukseen, kun se päätti tänään, että Savonlinnan opettajankoulutus keskitetään Joensuuhun ja Savonlinnan kampus lakkautetaan.

-Päätös on valtava työpaikkojen, verotulojen ja ostovoiman menetys Savonlinnan kaupungille ja koko Etelä-Savon maakunnalle. Välilliset vaikutukset huomioiden kampus vie mennessään noin 200 työpaikkaa ja kaksi miljoonaa euroa verotuloja, Taavitsainen sanoo.

-Opiskelijat ja opettajat ovat tuoneet elämänvoimaa Etelä-Savoon ja heidän lähtönsä heikentää maakunnan vetovoimaa, aluetaloutta, opetus- ja kulttuuritasoa sekä pätevien lastentarhaopettajien, luokanopettajien sekä käsi- ja kotitalousopettajien saamista töihin Etelä-Savon päiväkoteihin ja kouluihin, Taavitsainen sanoo.

- En käsitä, miksi opetusministeri Sanni Grahn-Laasonen (kok) ei puuttunut tilanteeseen. Viime kaudella, Jukka Gustafssonin (sd) ollessa opetusministeri, erillisrahoitus Savonlinnaan hoitui. Valta antaa mahdollisuuden toimia. Tahto ja näkemys koko Suomen kehittämisestä näyttää nykyhallitukselta puuttuvan. Leikkauspolitiikka on väärä valinta ja se ei ole missään maassa saanut aikaan kasvua ja työllisyyttä, Taavitsainen päättää.

Lisätietoja: Satu Taavitsainen p. 0440-905546