Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » SDP:n Harakka: Soini jäi taas kiinni Kreikka-palturista

SDP Tiedotus

SDP:n Harakka: Soini jäi taas kiinni Kreikka-palturista

Julkaistu: 26.05.2016 klo 11:18
Julkaisija: SDP Tiedotus

Soini jäi taas kiinni Kreikka-palturista

Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini väitti STT:lle, että Kreikalle myönnettävä yli 10 miljardin euron hätäapulaina ”ei ole uutta lainarahaa, vaan kaikki raha on edellisten hallitusten aikana annettua”.

Ketä Soini yrittää hämätä? Euroopan vakausmekanismiin (EVM) kerättyjä varoja ei suoriteta ilman erillistä päätöstä. Perussuomalaiset, jotka olivat vannoneet laittavansa ”Kreikan piikin kiinni”, hyväksyivät viime kesänä 86 miljardin euron lainavaltuuden Kreikalle. Suomen osuus valtuudesta on 1 550 miljoonaa euroa.

Soinin kannattaisi lukea oman hallituksensa tiedotteita. Valtiovarainministeriö kertoo selväsanaisesti: ”Lainaerä on osa Kreikan kolmatta lainaohjelmaa, josta euroryhmä sopi viime elokuussa.”

Nyt tuo perussuomalaisten siunaama lupaus toteutuu ja perussuomalaiset siirtävät riihikuivaa rahaa Kreikkaan. Suomen osuus ensi vaiheessa on 185 miljoonaa euroa. Tämä on historiallinen hetki perussuomalaisten katteettomien Kreikka-lupausten surullisessa tarinassa.

Timo Harakka

Timo Harakka, 050 3869292