Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » SDP:n Gustafsson: Sulaako Sipilän populistinen vaalilupaus?

SDP Tiedotus

SDP:n Gustafsson: Sulaako Sipilän populistinen vaalilupaus?

Julkaistu: 12.06.2016 klo 12:43
Julkaisija: SDP Tiedotus

SDP:n pitkäaikainen kansanedustaja ja ex-opetusministeri Jukka Gustafsson vaati pääministeri Sipilältä pikaista selvennystä siihen, aikooko hallitus lisätä ministerien ja sitä kautta avustajien määrää. Julkisuudessa olleiden tietojen mukaan Sipilä ja kokoomuksen uusi puheenjohtaja Orpo pohtivat asiaa. Gustafsson on pitänyt Sipilän vaalilupausta ministerin määrän vähentämisestä populismin huippuna.

- Sipilän hallituksen toiminta vaikuttaa tässäkin asiassa hyvin sekavalta. Alun alkaenkin ministerimäärän vähentäminen oli populismin huippu.Onko nyt niin, että pääministeri Sipilä jälleen kerran pettää yhden vaalilupauksistaan?

Gustafsson huomauttaa, että hallituksen puheet ja teot ovat vaalilupauksien lisäksi muutenkin ristiriidassa.

- Jokaisella muulla suomalaisella työpaikalla Sipilä on vaatinut työntekijöitä pidentämään työaikaa, ei palkkaamaan uusia työntekijöitä keventämään jo olemassa olevien työntekijöiden työtaakkaa. Ilmeisesti samat säännöt ja ohjeet eivät koske Sipilän omaa hallitusta, vaikka populistisella tavalla puhuttiin aivan muuta ennen vaaleja.

- Pääministeri Sipilän pitäisi aloittaa tuottavuusloikan vaatiminen omasta hallituksestaan. Kaiken kaikkiaan voisi todeta, että Sipilän hallitus ei kaipaa enempää tai vähempää ministereitä, vaan parempia ministereitä.

Jukka Gustafsson, 050 5113038