Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » SAMOKin liittokokous kokoontuu Helsingissä 21.-22.11.

Suomen opiskelijakuntien liitto - SAMOK ry

SAMOKin liittokokous kokoontuu Helsingissä 21.-22.11.

Julkaistu: 20.11.2014 klo 09:56
Julkaisija: Suomen opiskelijakuntien liitto - SAMOK ry

Vapaa julkaistavaksi

Suomen opiskelijakuntien liitto - SAMOK ry:n 19. varsinainen liittokokous pidetään Helsingissä Hotelli Haagassa (Nuijamiestentie 10) tulevana viikonloppuna 21.-22. marraskuuta. Liittokokoukseen odotetaan yhteensä noin 160:tä opiskelijakuntien edustajaa ja tarkkailijaa. Kokous alkaa perjantaina kello 10 valtiovallan tervehdyksellä, jonka pitää opetus- ja viestintäministeri Krista Kiuru.

Liittokokous on SAMOKin ylintä päätösvaltaa käyttävä toimielin, joka päättää liiton toiminnasta ja suuntaviivoista sekä valitsee liiton hallituksen seuraavalle kaudelle. SAMOKin hallitukseen vuodelle 2015 on tähän mennessä ilmoittautunut ehdolle yhteensä kahdeksan henkilöä.

SAMOKin puheenjohtajaksi ehdolla ovat Emma Koskimaa (Humanistisen ammattikorkeakoulun opiskelijakunta HUMAKO), Katri Manninen (Metropolia ammattikorkeakoulun opiskelijakunta METKA) sekä Joonas Peltonen (Karelia-ammattikorkeakoulun opiskelijakunta POKA). SAMOKin varapuheenjohtajaksi ehdolla on Jani Mäntysaari (Satakunnan ammattikorkeakoulun opiskelijakunta SAMMAKKO). Hallitukseen ehdolla ovat Kaisa Hakala (Vaasan ammattikorkeakoulun opiskelijakunta VAMOK), Sini Heino (Laurea-ammattikorkeakoulun opiskelijakunta Laureamko), Maria Outinen (Haaga-Helia ammattikorkeakoulun opiskelijakunta HELGA) sekä Lauri Tuohiniemi (Seinäjoen ammattikorkeakoulun opiskelijakunta SAMO).

Media on tervetullut seuraamaan kokousta perjantaina kello 10 alkaen. Perjantain ja lauantain virallinen aikataulu tarkentuu ensimmäisen kokouspäivän alussa ja tiedot päivitetään verkkosivuillemme. Toimittajat voivat tehdä paikan päällä haastatteluja ennen kokousta, kokoustauoilla ja kokouksen jälkeen. Liittokokousta voi seurata myös suorana nettilähetyksenä. Linkki lähetykseen julkaistaan perjantaina aamulla SAMOKin verkkosivuilla sekä sosiaalisen median kanavissa.

SAMOKin verkkosivuilta löytyvät alustava aikataulu, liittokokousmateriaali sekä hallitukseen ehdolla olevien kampanjamateriaalia. Sosiaalisessa mediassa käytössä on tunniste #samokliko14.

Verkkosivut: www.samok.fi/liittokokous
Facebook: www.facebook.com/SAMOK.FIN
Twitter/Instagram: @SAMOK_FIN

puheenjohtaja Toni Asikainen, 050 389 1000, etunimi.sukunimi@samok.fi (yleiset kokousasiat)
pääsihteeri Jani Hyppänen, 050 389 1010, etunimi.sukunimi@samok.fi (yleiset kokousasiat)
tiedottaja Henna Sihvonen , 050 389 1016, etunimi.sukunimi@samok.fi (mediatiedustelut)

Suomen opiskelijakuntien liitto – SAMOK ry

Olemme ammattikorkeakouluopiskelijoiden itsenäisesti hallitsema valtakunnallinen, sitoutumaton ja riippumaton edunvalvonta- ja palvelujärjestö. Huolehdimme opiskelijoiden näkemysten saattamisesta valtionhallinnon ja muiden yhteistyötahojen tietoon sekä järjestämme opiskelijoille erilaisia valtakunnallisia palveluja ja alennuksia. SAMOKiin kuuluvilla opiskelijakunnilla on yhteensä noin 59 000 jäsentä. Kaiken kaikkiaan edustamme noin 140 000 ammattikorkeakouluopiskelijaa.