Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Russell Brandin "Vallankumous" on pamfletti reilumman ja seksikkäämmän yhteiskunnan puolesta

Kustannusosakeyhtiö Sammakko

Julkaistu: 30.05.2016 klo 08:46
Julkaisija: Kustannusosakeyhtiö Sammakko

Hallitukset ja puolueet ovat korruptoituneita. Suuri osa maailmankaupasta kulkee Panaman ja muiden veroparatiisien kautta. Ökyrikkaat rikastuvat. Eurooppa on täynnä tylsyyttä ja apatiaa. Meille kerrotaan, että vaihtoehtoja ei ole: ”Nämä ovat liian vaikeita asioita tavalliselle ihmiselle.”

Vallankumous-teoksessaan Russell Brand paljastaa median, poliittisen vallan ja suuryritysten kytkökset kansalaisten kusettamiseksi. Hän raatelee konformistisen aikamme paperitiikerit ja tarjoaa Noam Chomskyn, Thomas Pikettyn ja George Orwellin kaltaisten visionäärien avulla oman näkemyksensä reilummasta ja seksikkäämmästä yhteiskunnasta.

Brittiläinen Russell Brand (s.1975) on maailmankuulu stand up -koomikko, näyttelijä, aktivisti ja provokaattori, joka lumoaa yleisöjä karismallaan. Vallankumous on paitsi poliittinen pamfletti, myös tarina addiktiivisesta miehestä, joka romahti saatuaan haluamansa. Brand nousi Lontoon slummeista maailmankuuluksi näyttelijäksi, ja ruotii kirjassa vaiheitaan siekailemattomalla itseironialla. Brandin omat yritykset täyttää sisällään ammottava tyhjyys milloin huumeilla, milloin rahalla tai seksillä kasvavat Vallankumouksessa Euroopan kollektiivisen mielentilan kuvaksi.

Russell Brandin ja Michael Winterbottomin dokumenttielokuva The Emperor's New Clothes (2015) käsitteli myös samoja aiheita, katso elokuvan traileri tästä:

Suomentanut Mikko Pihlajavirta • ISBN 978-952-483-297-7 • sidottu, suojapaperilla • 125 x 195 mm • 409 sivua • 30,00 €

Lisätiedot ja arvostelukappalepyynnöt: helena.kulmala@sammakko.com

Anna räpylän koskettaa:

sammakko.com

facebook.com/sammakkokustannus

instagram.com/sammakkokustannus

Sammakon kesälehti luettavissa täältä: