Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Ronald Reaganin elämäkerta ilmestyy viikolla 39

Minerva Kustannus Oy

Ronald Reaganin elämäkerta ilmestyy viikolla 39

Julkaistu: 14.09.2016 klo 11:29
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Karin Henriksson:
Ronald Reagan
Elämäkerta

Kiehtova elämäkertateos yhdestä 1900-luvun kiistellyimmistä poliitikoista, jonka presidenttikausi jätti pysyvät jäljet Yhdysvaltoihin ja koko maailmaan.

Miten Hollywood-näyttelijästä ja vannoutuneesta demokraatista tuli eturivin republikaani ja Yhdysvaltain 40. presidentti? Teos käy läpi niin Reaganin nuoruusvuodet ja näyttelijäuran kuin toiminnan suuryritysten äänitorvena ja Kalifornian kuvernöörinä sekä Valkoisessa talossa vietetyt vuodet 1981–1989.

Kirja valottaa ansiokkaasti myös vähemmän tunnettuja vaiheita Reaganin elämässä, kuten yllättävän täyskäännöksen ammattiliiton puhemiehestä konservatiivisen liikkeen keulakuvaksi.

Reagania on usein kiitetty ideologisesta puhdasoppisuudesta, mutta itse asiassa hän oli varsin taitava tekemään kompromisseja. Hän onnistui neuvotteluissa Neuvostoliiton kanssa välttämään ydinsodan ja lopettamaan kylmän sodan.

Ronald Reagan

ISBN/EAN 978-952-312-338-0
Luokka 99.1
Suomennos Paula Erkintalo
Koko 148 x 210 mm
Sidottu, kuvaliite
368 s.
Ilmestyy viikolla 39/2016

Karin Henriksson on ruotsalainen toimittaja ja kirjailija. Hän on asunut Yhdysvalloissa 25 vuotta ja raportoi sieltä säännöllisesti Svenska Dagbladet -sanomalehdelle ja muille ruotsalaismedioille. Henriksson on kirjoittanut useita Yhdysvaltoja käsitteleviä teoksia, mm. Resumén journalistipalkinnon saaneen kirjan En droppe svart blod.

Lisätiedot ja arvostelukappaleet:
Merja Varon| 050-5474747 | merja.varon@minervakustannus.fi