Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Ringa Prauda SYL:n sosiaalipoliittisen sihteerin sijaiseksi

Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ry

Ringa Prauda SYL:n sosiaalipoliittisen sihteerin sijaiseksi

Julkaistu: 18.12.2013 klo 14:03
Julkaisija: Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ry

Suomen ylioppilaskuntien liiton (SYL) hallitus on valinnut sosiaalipoliittisen sihteerin opintovapaan ajan sijaiseksi Ringa Praudan. Sosiaalipoliittinen sihteeri kuuluu SYL:n edunvalvontasihteeristöön. Hänen vastuullansa on muun muassa opiskelijan toimeentuloon, joukkoliikenteeseen, kunta-asioihin ja kansainväliseen sosiaalipolitiikkaan liittyvät kysymykset.

Prauda opiskelee kestävää kehitystä Turun ammattikorkeakoulussa. Kuluneen vuoden hän on toiminut Suomen opiskelijakuntien liitto - SAMOKin varapuheenjohtajana vastuullaan sosiaalipoliittiset asiat. Prauda on ollut myös Turun ammattikorkeakoulun opiskelijakunta TUO:n hallituksen puheenjohtaja ja hallituksen sosiaalipoliittinen vastaava. Tärkeää kokemusta on kertynyt lisäksi muun muassa Turun ammattikorkeakoulun hallituksesta ja opintotukilautakunnasta kahden vuoden ajan.

Prauda perehtyy uuteen tehtäväänsä tammi-helmikuussa ja aloittaa työnsä varsinaisesti 3.3.2014.

SYL:n pääsihteeri Juha Töyrylä, p. 041 515 2229

Ringa Prauda, p. 040 847 9930

Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ry on opiskelijajärjestö, joka edustaa noin 135 000 perus- ja jatkotutkinto-opiskelijaa.

SYL valvoo opiskelijan etua valtakunnan tasolla opiskelijaa koskevissa asioissa. SYL:n ydinosaamisalueita ovat koulutuspolitiikka, sosiaalipolitiikka ja kansainväliset asiat. Lisäksi SYL:ssä paneudutaan työelämään, tasa-arvoon ja yhdenvertaisuuteen, ympäristöön ja kehitysyhteistyöhön liittyviin kysymyksiin.

www.syl.fi
www.facebook.com/SYL.FIN