Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Pietarin poliittisen historian museon sensuroima Irina Dudinan näyttely Galleria Elena Kadieffissa

Into Kustannus

Kutsu.
Julkaistu: 19.08.2014 klo 11:15
Julkaisija: Into Kustannus

Pietarilaisen taitelijan Irina Dudinan Pietarin poliittisen historian museon sensuroiman viime vuotisen kesänäyttelyn töitä esillä Galleria Kadieffissa 21.8.-28.9. 2014 (Raatimiehenkatu 2, 00140 Helsinki).

Pietarissa "Underground-Punapäänä" tunnetun Irina Dudinan eroottis-poliittisten kuvakudosten piti olla esillä Poliittisen historian museossa viime vuonna touko-elokuussa. Mutta Dudinan työt ehtivät olla esillä vain viikon, kun näyttely yllättäin purettiin.

Dudinan työt kertovat siitä, mitä tapahtuu venäjän kansan keskuudessa, samaan aikaan kun länsimaiden huomio keskittyy Venäjän vallanpitäjien pullisteluun? Mikä heitä huolettaa? Taiteilijan kuvakudosten, kankaiden, ja lankojen väleistä huokuu kertomus venäläisen kansan halusta tulla ymmärretyksi ja nähdyksi kansanomaisella tavalla.

Näyttely järjestetään yhteistyössä Suomen Le Monde diplomatique & Novaja Gazeta -lehden kanssa.

Irina Dudina on läsnä avajaisissa 20.8.2014 klo 18–20.

Lisätietoja, haastattelupyynnöt: Elena Kadieff 0400-604077
www.gallerykadieff.fi

Into on ketterä ja ärhäkkä tietokirja- ja yleiskustantamo. Julkaisemme ajankohtaista tietoa, hillitöntä kaunoa, kantaaottavia pamfletteja, laadukasta käännöskirjallisuutta ja Le Monde diplomatique & Novaja Gazeta -lehteä. Monet kirjoistamme ovat saatavissa myös e-kirjoina.

intokustannus.fi | mondediplo.fi | into-ebooks.com | facebook.com/intokustannus | twitter.com/Into_Publishing | youtube.com/intokustannus