Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Pieni ele -keräys sai 1,4 miljoonaa euroa lahjoituksia

Pieni ele -keräys

Pieni ele -keräys sai 1,4 miljoonaa euroa lahjoituksia

Julkaistu: 16.06.2015 klo 08:00
Julkaisija: Pieni ele -keräys

Kotimaisen vammais- ja terveystyön hyväksi tehtävä Pieni ele -keräys sai 1,4 miljoonaa euroa lahjoituksia. Pieni ele järjestettiin huhtikuussa eduskuntavaalien äänestyspaikoilla ympäri Suomen.

Keräys järjestetään 18 vammais- ja terveysjärjestön yhteistyönä. Lahjoitusten avulla järjestöt paikallisyhdistyksineen helpottavat vammaisten ja pitkäaikaissairaiden ihmisten arkipäivää. Keräystuotolla saadaan esimerkiksi neuvontaa, apuvälineitä, vertaistukitoimintaa ja virkistystä. Puolet kunkin kunnan lipaskeräyksen tuotosta käytetään paikallisten vammais- ja terveysyhdistysten toimintaan ja toinen puolikas valtakunnalliseen työhön.

”Sydämellinen kiitos lahjoittajille ja tuhansille vapaaehtoisille lipaskerääjille vammais- ja terveystyön tukemisesta”, kiittää projektipäällikkö Elina Ranta.

Seuraava Pieni ele -lipaskeräys järjestetään kuntavaalien äänestyspaikoilla vuonna 2017.

Elina Ranta
projektipäällikkö / keräystoimikunta
Puh. 0400 887 114
elina.ranta@pieniele.fi