Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Petra Peltonen ja Mikkel Näkkäläjärvi Demarinuorten varapuheenjohtajiksi

Sosialidemokraattiset Nuoret ry

Petra Peltonen ja Mikkel Näkkäläjärvi Demarinuorten varapuheenjohtajiksi

Julkaistu: 07.06.2014 klo 12:08
Julkaisija: Sosialidemokraattiset Nuoret ry

Sosialidemokraattiset Nuoret ry:n XXV liittokokous on valinnut liiton uusiksi varapuheenjohtajiksi Petra Peltosen ja Mikkel Näkkäläjärven.

Petra Peltonen on 23-vuotias turkulainen opiskelija ja järjestöaktiivi, joka toimii tällä hetkellä Suomen ylioppilaskuntien liitossa, Turun nuorisolautakunnassa ja SDP:n puoluevaltuustossa. Petra on toiminut sekä Turun ja Lounais-Suomen Demarinuorissa että Demarinuorten liittohallituksessa.

Mikkel Näkkäläjärvi on 23-vuotias vaasalainen opiskelija, joka toimii Suomen opiskelijakuntien liitto SAMOKin varapuheenjohtajana sekä Demarinuorten kansainvälispoliittisen työryhmän jäsenenä. Mikkel on toiminut aiemmin Suomen saamelaisnuorissa sekä Vaasan sosialidemokraattisissa opiskelijoissa.

- Nuorten luottamus puolueeseen on palautettava, ja meillä vastavalituilla nuorisoliiton varapuheenjohtajilla on tässä paljon työnsarkaa. Tähän ei ole olemassa helppoja taikatemppuja, vaan meidän tarvitsee kehittää uusia tapoja ja toimintamalleja, joilla nuoret saadaan innostettua mukaan puolue- ja järjestötoimintaan, nuorisoliiton 1. varapuheenjohtaja Peltonen sanoo.

- Meidän on oltava aktiivisesti nuorten parissa ja kuunneltava herkällä korvalla heidän odotuksiaan, huoliaan ja toiveitaan. SDP ja nuorisoliitto tekevät hartiavoimin töitä paremman tulevaisuuden puolesta, ja meidän täytyy onnistua tämän viestin välittämisessä kaikille nuorille. Sosialidemokraattinen politiikka turvaa parhaiten meidän kaikkien yhtäläiset oikeudet ja mahdollisuudet hyvään elämään, päättää 2. varapuheenjohtaja Näkkäläjärvi.

Lisätiedot:

Joona Räsänen