Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » PAU tukee palkansaajien yhteistä mielenilmausta

Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU ry

PAU tukee palkansaajien yhteistä mielenilmausta

Julkaistu: 14.09.2015 klo 12:44
Julkaisija: Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU ry

Posti- ja logistiikka-alan unioni PAUn jäsenet osallistuvat palkansaajien yhteiseen mielenosoitukseen perjantaina 18.9. klo 11.00 puolustamaan vapaata oikeutta sopia työehtosopimuksista. Mielenilmauksella vastustetaan myös hallituksen pakkotoimia heikentää liiton jäsenten työehtoja.

Käytännössä mielenilmaus tarkoittaa sitä, että kaikki postin toiminnat pois lukien sanomalehden varhaisjakelu pysäytetään 18.9. klo 06.00 – 18.00 väliseksi ajaksi. Työnseisaus koskee myös Informaatiologistiikka-alalla ja G4S:ssä työskenteleviä.

Maan hallituksen pakkotoimia on mahdotonta hyväksyä. Hallitus ei kunnioita työntekijöiden ja työnantajien välistä oikeutta sopia työn hinnasta ja muista työehdoista. Se uhkaa rikkoa myös kansainvälisesti tunnustettua periaatetta, jonka mukaan laki suojelee lähtökohtaisesti heikompaa osapuolta.

- Hallitus ajaa palkansaajat puolustamaan perustuslaillisia oikeuksiaan lakoilla ja mielenilmaisuilla. Hallituksen yksipuolisen yhteiskuntasopimuksen tulos on katastrofaalinen. Jäsenemme työskentelevät matalapalkka-aloilla, joihin hallituksen leikkaukset iskevät todella kipeästi, toteaa PAUn puheenjohtaja Heidi Nieminen.

Turvallisuuteen ja terveyteen liittyvät lähetykset (muun muassa laboratorionäytteet, verilähetykset ja ruokakuljetukset) on suljettu työnseisauksen ulkopuolelle.

Heidi Nieminen, puheenjohtaja, puh. 050 340 3217
Esko Hietaniemi, liittosihteeri, puh. 0400 467 788

Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU ry on Postin henkilöstöä edustava työntekijä- ja toimihenkilöjärjestö. PAU:n jäseniä työskentelee myös muissa yrityksissä, G4S Cash Solution Oy:ssä ja Ahvenanmaan postissa, Posten Ålandissa. PAU on noin 30 000 jäsenellään alansa vahva edunvalvoja, joka ajaa jäsentensä taloudellisia, ammatillisia ja yhteiskunnallisia etuja.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki