Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » PAMin työntekijät ja aktiivit kiertävät ensi viikolla kaupan alan työpaikkoja

Palvelualojen ammattiliitto PAM ry

PAMin työntekijät ja aktiivit kiertävät ensi viikolla kaupan alan työpaikkoja

Julkaistu: 29.01.2016 klo 12:32
Julkaisija: Palvelualojen ammattiliitto PAM ry

Palvelualojen ammattiliitto PAM kiertää viikko 5:n aikana selvittämässä erityisesti kaupan aukiolojen vapauttamisen vaikutuksia osa-aikaisten työntekijöiden työtunteihin. Median edustajat ovat tervetulleita mukaan kierroksille pääkaupunkiseudulla ja muualla Suomessa.

PAMin työntekijät ja aktiivit kiertävät palvelualojen ja erityisesti kaupan alan työpaikoilla viikko 5:n aikana 1.-5.2. Tarkoituksena on selvittää, miten kauppojen aukiolojen vapauttaminen on vaikuttanut osa-aikaisten työntekijöiden lisätyötuntien saamiseen, uusien työntekijöiden palkkaamiseen tai ylipäätään työntekijöiden tunnelmiin. Median edustajat ovat tervetulleita mukaan työpaikkakierroksille.

Viikko 5 on perinteisesti ollut viikko, jolloin PAMin työntekijät ja aktiivit kiertävät palvelualojen työpaikoilla. Koko viikosta ja sen ohjemasta voi kysyä lisätietoa PAMin järjestöpäällikkö Heidi Lehikoiselta, puh. 0400 877 560, heidi.lehikoinen@pam.fi.

Kierroksia pääkaupunkiseudulla

Maanantaina 1.2. työpaikkakierros lähtee PAMin Helsinki-Uusimaan aluetoimiston edestä (Siltasaarenkatu 6., 4 krs.) kello 9.30, ja toimittajat voivat sitä ennen halutessaan haastatella työpaikkakiertäjiä aluetoimistolla. Toimittajat ovat tervetulleita mukaan myös varsinaiselle kierrokselle. Lisätietoja voi kysyä PAMin Helsinki-Uusimaan aluepäällikkö Jaana Manniselta (yhteystiedot alla).

Lisäksi 1.2. PAMin järjestöjohtaja Niina Koivuniemi kokoontuu kiertämään luottamusmiesten kanssa Tikkurilan Prismassa kello 9.00 alkaen. Tarkoituksena on selvittää lisätuntiasiaa ja kysellä työntekijöiden kuulumisia. Toimittajat ovat tervetulleita mukaan kierrokselle. Lisätietoja voi kysyä Niina Koivuniemeltä, puh. 050 592 2493 ja niina.koivuniemi@pam.fi.

Kierrokset muualla Suomessa

Muista PAMin alueellisista työpaikkakierroksista viikko 5:n aikana voi olla yhteydessä PAMin aluepäällikköihin.

Aluepäällikköjen yhteystiedot:

Helsinki-Uusimaa: Jaana Manninen, puh. 050 467 6803, jaana.manninen@pam.fi

Lounais-Suomi: Ulla Immonen, puh. 0400 545 619, ulla.immonen@pam.fi

Häme-Pirkanmaa ja Pohjanmaa: Marja Salmivuori, puh. 050 467 6808, marja.salmivuori@pam.fi

Keski-Suomi: Sirpa Moilanen, puh. 050 528 7972, sirpa.moilanen@pam.fi

Kaakkois-Suomi: Kimmo Nikula, puh. 050 310 0675, kimmo.nikula@pam.fi

Itä-Suomi: Vesa Leskinen, puh. 0400 386 893, vesa.leskinen@pam.fi

Oulu ja Lappi: Markku Saikkonen, puh. 043 824 6991, markku.saikkonen@pam.fi

Palvelualojen ammattiliitto PAM ry on yksityisillä palvelualoilla työskentelevien ammattiliitto. PAMiin kuuluu noin 230 000 jäsentä, joista naisia on 80 prosenttia. Suurin osa PAMin jäsenistä työskentelee vähittäiskaupassa, majoitus- ja ravitsemisalalla, kiinteistöpalveluissa tai vartiointialalla. www.pam.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki