Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » PALTA hyväksyi sähköasennusalan uuden työehtosopimuksen

Palvelualojen työnantajat PALTA ry

PALTA hyväksyi sähköasennusalan uuden työehtosopimuksen

Julkaistu: 19.12.2014 klo 14:28
Julkaisija: Palvelualojen työnantajat PALTA ry

Palvelualojen työnantajat PALTA ry on hyväksynyt Sähköliiton kanssa tiistaina 16.12. saavutetun neuvottelutuloksen sähköasennusalan uudeksi työehtosopimukseksi. Sähköliiton hallitus hyväksyi ratkaisun osaltaan jo tiistaina. Uusi työehtosopimus on voimassa 31.1.2017 saakka. Kustannusvaikutukseltaan uusi sopimus on keskusjärjestöjen välillä solmitun työllisyys- ja kasvusopimuksen mukainen.

PALTA on tyytyväinen sopimuksen syntymiseen. - Vaikka edellinen sopimuskausi päättyi jo syyskuun lopussa, neuvottelut käytiin rakentavassa hengessä, toteaa PALTAn varatoimitusjohtaja Tuomas Aarto. Hän pitää hyvänä myös sitä, että neuvotteluprosessi vietiin läpi ilman työrauhahäiriöitä.

PALTAn ja Sähköliiton välillä solmittavan Sähköasennusalan työehtosopimuksen lisäksi samalla toimialalla on ollut voimassa myös toinen, Sähköliiton ja Sähkötekniset työnantajat STTA ry välinen Sähköistysalan työehtosopimus. Myös sen voimassaolo päättyi 30.9. Neuvottelut jatkuvat Sähköliiton ja STTA:n ilmoituksen mukaan loppiaisen jälkeen.

varatoimitusjohtaja Tuomas Aarto
040 152 0073

Palvelualojen työnantajat PALTA on elinkeino- ja työmarkkinapoliittinen etujärjestö. Liittoon kuuluu n. 1700 yritystä ja yhteisöä, jotka toimivat seuraavilla aloilla: logistiikka, informaatio ja viestintä, huolto- ja kunnossapito, yritys- ja asiantuntijapalvelut, hallinto- ja tukipalvelut sekä viihde ja virkistys. PALTA on EK:n suurimpia jäsenliittoja.

Vahvat palvelut – vauras Suomi!