Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Opiskelijat etsivät uuden ajan Suomea - paneelissa Ollila, Siilasmaa ja Wahlroos

Julkaistu: 03.03.2011 klo 12:41
Julkaisija: Aalto Entrepreneurship Society

LEHDISTÖTIEDOTE
3.3.2011

Suomi hyvinvoinnin jälkeen -tilaisuus 21.3. Finlandia-talolla

Uuden sukupolven kasvuyrityksiä rakentava Aalto Entrepreneurship Society kokoaa Suomen mielipidevaikuttajat, vallankäyttäjät ja tulevaisuuden rakentajat Suomi hyvinvoinnin jälkeen -paneelikeskusteluun Finlandia-talolle maanantaina 21. maaliskuuta klo 19-21.

”Suomi on kriisissä. Maailma ympärillämme on muuttunut ja elementit, joiden varaan hyvinvointimme rakentui, ovat hävinneet. Tarvitsemme kasvuyrittäjyysasenteesta kumpuavia näkemyksiä siihen millä eväillä rakennamme tähän maahan elämisen edellytykset hyvinvointiläskien jälkeen. Nykyisillä rakenteilla ja asenteilla ei voida enää menestyä”, Aalto Entrepreneurship Societyn puheenjohtaja Mikko Kuusi toteaa.

Finlandia-talon tilaisuuden panelisteina ovat Jorma Ollila, Risto Siilasmaa ja Björn Wahlroos sekä kansanvälisesti kokeneet sarjayrittäjät Petteri Koponen ja Ville Miettinen, jotka selvittävät mitä mystiset kasvuyritykset ovat, mistä ne tulevat ja mitä ne tarvitsevat menestyäkseen. Tilaisuuden tavoitteena on ohittaa lattea politiikan kieli ja puhua suoraan miten luoda yhteiskuntamme suuresti tarvitsemaa uutta vaurautta ja uusia työpaikkoja. Panelistit haastaa avoimeen keskusteluun Aalto Entrepreneurship Societyn opiskelijat.

2000-luvun opiskelijaradikalismi kantaa vastuuta kasvusta

Suomi hyvinvoinnin jälkeen on radikalismia paremman, kasvukykyisen Suomen puolesta. Nokian viimeaikaiset ja tulevat muutokset ovat entisestään lisänneet tarvetta pohtia Suomen elinkeinoelämän tulevaisuutta. Kasvuyrittäjyysjärjestö Aalto Entrepreneurship Society on saanut opiskelijat liikkeelle ja haastamaan olemassa olevia rakenteita. Vanhat kikat ja elähtäneet asenteet eivät enää toimi.

Opiskelijat – tulevaisuuden veronmaksajat ja vastuunkantajat – haluavat luoda Suomen, joka voi hyvin globaalissa taloudessa. Paneelikeskustelussa analysoidaan Suomen yrityselämän asiantuntijoiden näkemyksiä kansantalouden tilasta. Tarkoituksena on ennen kaikkea miettiä, mitä Suomen taloudelle ja yhteiskuntarakenteelle voidaan tehdä.

Tilaisuuteen kutsutaan suomalaisia vaikuttajia, yrittäjiä, poliitikkoja sekä opiskelijoita. Tapahtuman yhteistyökumppaneita ovat muun muassa Aalto-yliopisto, Elinkeinoelämän keskusliitto ja Teknologiateollisuus sekä opiskelijajärjestöt ympäri Suomen.

Maksuttomaan tilaisuuteen voi osallistua rekisteröitymällä osoitteessa:  http://hyvinvoinninjalkeen.fi.

Charlotta Liukas
charlotta.liukas(a)aaltoes.com

Krista Kauppinen
krista.kauppinen(a)aaltoes.com