Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Neuvottelutulos: Myös Ammattiliitto Pro liittyy Airpron työehtosopimukseen

Palvelualojen työnantajat PALTA ry

Neuvottelutulos: Myös Ammattiliitto Pro liittyy Airpron työehtosopimukseen

Julkaistu: 19.05.2015 klo 17:21
Julkaisija: Palvelualojen työnantajat PALTA ry

Palvelualojen työnantajat PALTA ry ja Ammattiliitto Pro ovat tänään 19.5.2015 sopineet, että Ammattiliitto Pro liittyy Airpron yrityskohtaisen työehtosopimuksen osapuoleksi.

Sopimus  koskee noin 60 ammattiliitto Pron jäsentä, jotka työskentelevät matkustamopalvelutehtävissä Airprossa.

Tällä hetkellä Airpron työehtosopimuksen osapuolia ovat Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ja Palkansaajajärjestö Pardia. Näiden liittojen on lain mukaan vielä hyväksyttävä järjestely, jotta liittyminen tulisi voimaan. Lauantaina 16.5. sovittiin myös Ilmailualan Unioni IAU:n mukaantulosta Airpron työehtosopimukseen osana valtakunnansovittelijan tekemää sovintoesitystä.

PALTA on tyytyväinen ratkaisuun. – Toivomme, että nykyiset allekirjoittajajärjestöt hyväksyvät uudet sopijaosapuolet. Lisäksi toivomme, että Pro:n ja IAU:n mukaantulon myötä tilanne Airpron ympärillä vihdoinkin rauhoittuu, ja yhtiö pystyy keskittymään varsinaiseen toimintaansa, toteaa PALTAn varatoimitusjohtaja Tuomas Aarto.

varatoimitusjohtaja Tuomas Aarto, 040 152 0073

Palvelualojen työnantajat PALTA on elinkeino- ja työmarkkinapoliittinen edunvalvontajärjestö. Liittoon kuuluu n. 1700 yritystä ja yhteisöä, jotka toimivat seuraavilla aloilla: logistiikka, informaatio ja viestintä, huolto- ja kunnossapito, yritys- ja asiantuntijapalvelut, hallintoja tukipalvelut sekä viihde ja virkistys. PALTAn jäsenyritykset työllistävät Suomessa noin 150 000 palkansaajaa. Lisäksi PALTA vastaa finanssialan työmarkkinatoiminnasta, jonka piiriin kuuluu 40 000 palkansaajaa. PALTA on EK:n suurimpia jäsenliittoja.

www.palta.fi
@PALTAry