Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Mitä SHOK:ien jälkeen?

Teknologiateollisuus ry

Mitä SHOK:ien jälkeen?

Kutsu.
Julkaistu: 12.05.2016 klo 10:10
Julkaisija: Teknologiateollisuus ry

Työ- ja elinkeinoministeriön nimeämä SHOK-johtoryhmä on tarkastellut strategisen huippuosaamisen keskittymien nykytilaa ja niiden toiminnasta saatuja kokemuksia. Se ehdottaa raportissaan joukon toimenpiteitä yksityisen ja julkisen sektorin strategisen osaamis- ja innovaatioyhteistyön edistämiseksi.

Tilaisuuden avaa SHOK-johtoryhmän pääsihteeri ja Teknologiateollisuuden apulaisjohtaja Mervi Karikorpi. Tämän jälkeen SHOK-johtoryhmän puheenjohtaja, toimitusjohtaja Tauno Heinola, ABB Oy, esittelee selvityksen johtopäätökset ja toimenpidesuositukset. Kommenttipuheenvuoron esittää teollisuusneuvos Antti Valle, TEM.

Tilaisuus pidetään keskiviikkona 18.5. klo 11:00-13:00 ravintola Palacen Merisalissa, Eteläranta 10, 10. kerros. Tarjolla buffet-lounas, joten kerro ilmoittautuessasi mahdollisista ruokarajoitteista. Ilmoittautumiset viimeistään tiistaina 17.5. sähköpostiin markku.alhonen@teknologiateollisuus.fi tai puh. 040 5649949.

Teknologiateollisuus ry on elinkeino- ja työmarkkinapoliittinen edunvalvontajärjestö, joka edistää Suomen keskeisimmän vientialan kilpailukykyä ja toimintaedellytyksiä. Suomalaisen teknologiateollisuuden päätoimialoja ovat elektroniikka- ja sähköteollisuus, kone- ja metallituoteteollisuus, metallien jalostus, suunnittelu ja konsultointi sekä tietotekniikka. Teknologiateollisuus vastaa 50 prosentista Suomen viennistä ja 75 prosentista tutkimus- ja kehitysinvestoinneista. Ala työllistää suoraan noin 280 000 ja välillisesti noin 700 000 suomalaista. Jatkuvasti kehittyvä ja ajassa elävä teknologiateollisuus luo perustan suomalaiselle hyvinvoinnille.