Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Merja Jokinen Suomen Yrittäjäin Työttömyyskassan (SYT-kassa) johtajaksi

Suomen Yrittäjäin Työttömyyskassa

Merja Jokinen Suomen Yrittäjäin Työttömyyskassan (SYT-kassa) johtajaksi

Julkaistu: 25.05.2011 klo 14:49
Julkaisija: Suomen Yrittäjäin Työttömyyskassa

Merja Jokinen on nimitetty Suomen suurimman yrittäjien työttömyyskassan SYT-kassan uudeksi kassanjohtajaksi 1.9.2011 alkaen. Hän on työskennellyt aiemmin mm. Julkisten ja hyvinvointialojen työttömyyskassassa ja Työttömyyskassojen Yhteisjärjestössä (TYj).

SYT -kassa Suomen Yrittäjäin Työttömyyskassa on suomalaisten yrittäjien vuonna 1995 perustama itsenäinen työttömyyskassa. Kassan tavoitteena on lisätä yrittäjien elämänlaatua ja turvallisuutta vapaaehtoisen työttömyysvakuutuksen avulla. SYT maksaa työttömäksi jääneelle jäsenelle ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa. Työttömyysetuuksia maksetaan kuukausittain keskimäärin 500 jäsenelle. SYT-kassaan kuuluu tällä hetkellä lähes 20 000 yrittäjää eri toimialoilta ja kaikenkokoisista yrityksistä. Vain liittymällä yrittäjäkassaan on työttömällä yrittäjällä mahdollisuus saada ansiosidonnaista päivärahaa. Kassan yleiset ehdot ja työttömyysturvan taso on määritelty työttömyyskassa- ja työttömyysturvalaeissa. SYT:n toimintaa valvoo Finanssivalvonta.

Merja Jokinen Suomen Yrittäjäin Työttömyyskassan (SYT-kassa) johtajaksi Merja Jokinen on nimitetty SYT-kassan kassanjohtajaksi 1.9.2011 alkaen. Hän on työskennellyt aiemmin mm. Julkisten ja hyvinvointialojen työttömyyskassassa ja Työttömyyskassojen Yhteisjärjestössä. Suomen Yrittäjäin Työttömyyskassa on suomalaisten yrittäjien vuonna 1995 perustama itsenäinen työttömyyskassa. Kassan tavoitteena on lisätä yrittäjien elämänlaatua ja turvallisuutta vapaaehtoisen työttömyysvakuutuksen avulla. SYT maksaa työttömäksi jääneelle jäsenelle ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa. Työttömyysetuuksia maksetaan kuukausittain keskimäärin 500 jäsenelle. SYT-kassaan kuuluu tällä hetkellä yli 18 000 yrittäjää eri toimialoilta ja kaikenkokoisista yrityksistä. Vain liittymällä yrittäjäkassaan on työttömällä yrittäjällä mahdollisuus saada ansiosidonnaista päivärahaa. Kassan yleiset ehdot ja työttömyysturvan taso on määritelty työttömyyskassa- ja työttömyysturvalaeissa. SYT:n toimintaa valvoo Finanssivalvonta.