Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Me teemme sen!

Sosialidemokraattiset Naiset

Me teemme sen!

Julkaistu: 12.05.2014 klo 19:27
Julkaisija: Sosialidemokraattiset Naiset

Demarinaisten hallituksen kannanotto 12.5.2014

Demarinaiset tukee yksimielisesti SDP:n uutta kapteenia, puheenjohtaja Antti Rinnettä, hänen luotsatessaan puoluetta tänä talouden myrskyisänä aikana.

Kuten tiedämme, tasa-arvotyössä merkitsevää on pää eikä se, kummat vehkeet housuissa on. Sukupuolten välisen tasa-arvon edistäminen ja puolueen vahva naistoiminta jatkuu nyt Antin matkassa.

Naisvaltaisia aloja, suurimpana julkinen sektori, syyllistetään siitä, että ne lohkaisevat ison osan valtion budjetista. Se on julmaa kuultavaa.

Leikkaustoimet kohdennetaan julkisille aloille, vaikka ne tuottavat juuri niitä palveluja, joita me naiset kipeimmin tarvitsemme voidaksemme edetä tasa-arvoisesti työuralla, opinnoissa ja elämässä.

Nyt on korkea aika ryhtyä puolustamaan julkisia palveluja, julkista palvelutuotantoa –tasa-arvoisia mahdollisuuksia niin miehille kuin naisillekin. Tässä tasa-arvotaistelussa tarvitaan meistä jokaista. Jutta Urpilainen aloitti tämän työn nostamalla keskusteluun veroparatiisit ja niihin valuvat verorahat. Antti Rinne jatkaa tätä tehtävää.

Seinäjoella pitämässään puheessa Antti Rinne sanoi: ”Jalat maassa, mieli korkealla ja katse tulevaisuuteen!”

Siihen on helppo yhtyä, sillä demarinaisilla, jos keillä, ovat jalat aina olleet maassa, mieli korkealla ja katse tulevaisuudessa. Me kannatamme sinua!

Merja-Hannele Vuohelainen
Demarinaisten toiminnanjohtaja
merja.vuohelainen@sdp.fi

Sosialidemokraattiset Naiset on SDP:n feministinen naisjärjestö, joka koostuu kaikenikäisistä, edistyksellisistä naisista. Tavoitteenamme on tasa-arvoinen, suvaitsevainen ja moniääninen yhteiskunta, jossa myös heikompien ryhmien äänet kuuluvat kirkkaasti. Sosialidemokraattiset Naiset. Hyvinvoinnille välttämätön. www.demarinaiset.fi