Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Lindtman ja Torsti: Tätä tilaisuutta ei ole varaa hukata

SDP Tiedotus

Lindtman ja Torsti: Tätä tilaisuutta ei ole varaa hukata

Julkaistu: 08.02.2015 klo 09:40
Julkaisija: SDP Tiedotus

Vantaan Lindtman ja Helsingin Torsti vaativat hallitusta tekemään esityksen metropolista viipymättä

Vantaan kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Antti Lindtman (sd) ja Helsingin sosialidemokraattien kaupunginhallitusryhmän puheenjohtaja Pilvi Torsti hoputtavat maan hallitusta antamaan lakiesityksen metropolihallinnosta viipymättä.

”Tätä tilaisuutta ei ole varaa hukata. Vuosikymmenien ajan seudulla on kaivattu yhteistä linjaa maankäytön, asumisen ja liikenteen suunnitteluun. Nyt asia on hallituksen käsissä. Toivomme esitystä eduskunnalle mahdollisimman pian”, Vantaan ja Helsingin Sd-päättäjät toteavat.

Metropolihallinto on merkittävä koko Suomen kannalta.

”Sixten Korkman totesi aikanaan, että metropolihallinto on hallituksen rakennepoliittisen ohjelman merkittävin päätös. Olemme samaa mieltä. Tässä on kyse alueen dynaamisuudesta ja kilpailukyvystä sekä nopeasti pahentuneen eriytymiskehityksen ja hajanaisuuden vähentämisestä. Lisäksi metropoli avaa mahdollisuuksia kansainväliseen yhteistyöhön ja Suomen menestyksen kannalta merkittäviin hankkeisiin”, Lindtman ja Torsti toteavat.

Torsti ja Lindtman korostavat, että metropolissa on kyse arjen asioiden toimivuudesta kuten asunnoista ja kattavista liikennejärjestelyistä. Metropolihallintoa tarvitaan, koska perheiden asuntopula ei ratkea nykyisillä työkaluilla. Metropolivaltuusto ja metropolikaava pystyvät näihin asioihin pureutumaan. Metropolihallinto rakentaa myös muuten vahvemmat puitteita kuntien keskinäiselle välttämättömälle yhteistyölle.

Lisätiedot:

Pilvi Torsti, Helsingin kaupunginhallituksen Sd-ryhmän puheenjohtaja, 040-719 1206

Antti Lindtman, Vantaan kaupunginvaltuuston puheenjohtaja, 040-577 6255