Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Kuntien Tiera Oy ja Atos sopivat yhteistyöstä käyttöpalvelujen rakentamisessa

Kuntien Tiera Oy

Kuntien Tiera Oy ja Atos sopivat yhteistyöstä käyttöpalvelujen rakentamisessa

Julkaistu: 03.05.2012 klo 09:00
Julkaisija: Kuntien Tiera Oy

Suomen kuntien yhteistä toiminnanohjausjärjestelmää rakentava Kuntien Tiera Oy on valinnut kumppanikseen kansainvälisen IT-talo Atoksen, josta tulee Kuntien ERP -järjestelmän teknisen ympäristön toimittaja. Huhtikuun 27. päivä allekirjoitettu sopimus kattaa tarvittavien käyttöpalveluympäristöjen rakentamisen toiminnanohjausjärjestelmälle sekä ylläpito- ja valvontatehtävät.

”Tieran toimintamalli on Atoksellekin uusi, mutta meillä on vahva usko siihen, että Tiera vie kunnat oikealle tielle. Se on Suomessa ensimmäinen hanke, jossa kuntien IT-palveluja katsotaan riittävän laajasta näkökulmasta. Kunnat siirtyvät oman IT-tuotannon johtamisesta palvelujen johtamiseen, ja Tiera kuntien yhteisenä yhtiönä vastaa koko palveluketjun hallinnasta. Atos on varmasti oikea kumppani tähän”, sanoo Atoksen Suomen-toimitusjohtaja Timo Knuutila.

Sopimuksessa oleva optio mahdollistaa sen hyödyntämisen jatkossa käyttöpalveluiden toteuttamiseksi myös muille Tieran tarjoamille sovelluspalveluille. Sopimuksen kautta Tieran asiakkailla on käytettävissään nykyaikaiset, Tieran kasvavan palvelutarjooman vaatimat joustavat kapasiteettipalvelut. Tieran asiakkaat saavat käyttöönsä myös suuren kansainvälisen toimijan monipuolisen osaamisen ja suurten volyymien hyödyt.

Kuntien Tiera Oy teki alkuvuodesta sopimuksen SAP Finlandin kanssa Suomen kuntatoimijoille tarjottavasta toiminnanohjausjärjestelmästä. Ratkaisun ensimmäinen käyttöönotto on käynnistetty Lahdessa.

Kuntien Tiera Oy, toimitusjohtaja Ari Ikonen, 0400 365 204
Atos IT Solutions and Services Oy, toimitusjohtaja Timo Knuutila, 0400 887 780

Kuntien Tiera Oy
Kuntien Tiera Oy on vuonna 2010 perustettu, kuntatoimijoiden omistama valtakunnallinen ICT-palvelukeskus, joka tuottaa asiakasomistajilleen tietohallinnon johtamisen palveluja sekä sovellus- ja infrastruktuuripalveluja ja jonka strategisena tavoitteena on mahdollistaa kuntien tarjoamien palveluiden laadun parantaminen hilliten samalla kustannusten nousua. Lisätietoja osoitteesta www.tiera.fi