Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Kumpula-Natri: Parlamentissa läpi yritysten verotietojen maakohtainen julkisuus

SDP-ALUEET

Kumpula-Natri: Parlamentissa läpi yritysten verotietojen maakohtainen julkisuus

Julkaistu: 08.07.2015 klo 17:23
Julkaisija: SDP-ALUEET

Euroopan parlamentti äänesti tänään keskiviikkona osakkeenomistajien oikeuksia koskevasta raportista. Raportin valmistelijana on toiminut Sergio Cofferati (sd). Tärkein saavutus raportissa oli yritysten velvoittaminen maakohtaiseen raportointiin toimintansa ja maksamiensa verojen osalta.

"Parlamentti lähetti tällä päätöksellään jäsenmaiden suuntaan selkeän viestin siitä, että neuvotteluissa tulee nyt ottaa veronkierto ja verokikkailu tosissaan. On korkea aika ryhtyä toimeen sen eteen, että yritykset maksavat yhteisillä sisämarkkinoillamme veronsa sinne, missä voitotkin tehdään", Iloitsi Miapetra Kumpula-Natri (sd).

Veronkierron ja läpinäkyvyyden edistämiseksi on ollut vuosien varrella esillä useita eri keinoja. Näitä tarjoilee myös komission kesäkuussa julkaisema veronkierron vastainen toimintasuunnitelma.

"Toteutuneita toimia on liian vähän. Suomessa on painotettu aikaisemmin muita keinoja. Nyt maakohtainen raportointi on mahdollisesti etenemässä, eikä Suomi voi tälläistä vastustaa. Suomen tulee lähteä mukaan reilun verotuksen edistäjäksi", Kumpula-Natri vaatii.

Miapetra Kumpula-Natri
p. +358 50 511 3004