Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Kumartelematon kuva Ukrainan kriisistä. Professori Richard Sakwa Suomeen!

Vastapaino

Kumartelematon kuva Ukrainan kriisistä. Professori Richard Sakwa Suomeen!

Julkaistu: 18.10.2016 klo 08:15
Julkaisija: Vastapaino

Juuri suomeksi ilmestyneen Taistelu Ukrainasta -kirjan kirjoittaja, professori Richard Sakwa saapuu Suomeen. Vastapaino julkistaa kirjan Helsingissä Messukeskuksen Holiday Inn-hotellissa perjantaina 28.10 klo 15.00–15.50 kokoushuoneessa 217 (hotellin aulasta opastus). Tilaisuuteen on vapaa pääsy, tervetuloa!

Ukrainan kriisi on saanut maailman sodan partaalle. Ovatko vastuussa Ukrainan nationalistit vai Venäjä-mieliset? Oligarkit vai äärioikeisto? Mikä rooli on EU-johtajilla, Putinilla ja Washingtonin haukoilla?

Taistelu Ukrainasta avaa kriisin taustat ainutlaatuisen kattavasti eri näkökulmista. Se kertaa tapahtumat, jotka ovat pakottaneet Ukrainan valitsemaan joko eurooppalaisen yhteistyön tai Venäjä-suhteet.

Sakwa kritisoi sekä Ukrainan nationalistien yksisilmäisyyttä että lännen provokatiivista politiikkaa. Hän väittää, ettei kriisi ole yksin Venäjän syytä, vaikka länsi onkin vierittänyt vastuun Putinille.

Kirja näyttää Ukrainan kriisin uudessa, lahjomattoman kriittisessä valossa.

Richard Sakwa on Venäjän ja Euroopan politiikan tutkimuksen professori Kentin yliopistossa Isossa-Britanniassa.

Kiihkoton, tasapainoinen ja hyvin taustoitettu – – Sakwan analyysi on toistaiseksi paras. – The Guardian

Richard Sakwa: Taistelu Ukrainasta. Kuinka idän ja lännen intressit törmäsivät

Arvostelukappaleet: