Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Joonas Peltonen SAMOKin puheenjohtajaksi 2015

Suomen opiskelijakuntien liitto - SAMOK ry

Joonas Peltonen SAMOKin puheenjohtajaksi 2015

Julkaistu: 21.11.2014 klo 17:47
Julkaisija: Suomen opiskelijakuntien liitto - SAMOK ry

Tiedote 21.11.2014
Vapaa julkaistavaksi

SAMOKin puheenjohtajaksi vuodelle 2015 valittiin Joonas Peltonen, 29, Karelia ammattikorkeakoulun opiskelijakunta POKAsta. Peltonen on toiminut kuluvana vuonna SAMOKin hallituksen jäsenenä ja vuonna 2013 oman opiskelijakuntansa puheenjohtajana.

“Kuluvana vuonna SAMOKin hallituksessa toimiminen on antanut minulle paljon, mutta ensi vuoteen lähdetään entistä kovemmalla draivilla. Suurimpina haasteina pidän ammattikorkeakouluopiskelijoiden opiskelijaterveydenhuollon kehittämistä sekä maksuttoman koulutuksen puolustamista. Odotan innolla tulevia haasteita sekä erityisesti työskentelyä uuden hallituksen kanssa!”, Peltonen sanoo.

Liiton varapuheenjohtajaksi valittiin Katri Manninen (Metropolia ammattikorkeakoulun opiskelijakunta METKA). Hallituksen muiksi jäseniksi valittiin Kaisa Hakala (Vaasan ammattikorkeakoulun opiskelijakunta VAMOK), Sini Heino (Laurea-ammattikorkeakoulun opiskelijakunta Laureamko), Jani Mäntysaari (Satakunnan ammattikorkeakoulun opiskelijakunta SAMMAKKO), Maria Outinen (Haaga-Helia ammattikorkeakoulun opiskelijakunta HELGA) ja Lauri Tuohiniemi (Seinäjoen ammattikorkeakoulun opiskelijakunta SAMO).

Suomen opiskelijakuntien liitto – SAMOK on kokoontunut 19:nteen varsinaiseen liittokokoukseen Helsingissä Hotelli Haagassa. Henkilövalinnat tehtiin aikaisempiin vuosiin nähden poikkeuksellisesti jo liittokokouksen ensimmäisenä päivänä perjantaina 21.11.2014. Liittokokous kestää kokonaisuudessaan lauantaihin 22.11.2014 noin klo 15 saakka.

Toni Asikainen, hallituksen puheenjohtaja 2014, puh. 050 389 1000
Joonas Peltonen, hallituksen puheenjohtaja 2015, puh. 050 389 1003
Jani Hyppänen, pääsihteeri, puh. 050 389 1010

Suomen opiskelijakuntien liitto – SAMOK ry

Olemme ammattikorkeakouluopiskelijoiden itsenäisesti hallitsema valtakunnallinen, sitoutumaton ja riippumaton edunvalvonta- ja palvelujärjestö. Huolehdimme opiskelijoiden näkemysten saattamisesta valtionhallinnon ja muiden yhteistyötahojen tietoon sekä järjestämme opiskelijoille erilaisia valtakunnallisia palveluja ja alennuksia. SAMOKiin kuuluvilla opiskelijakunnilla on yhteensä noin 59 000 jäsentä. Kaiken kaikkiaan edustamme noin 140 000 ammattikorkeakouluopiskelijaa.