Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Into julkaisee Naomi Kleinin klassikot pokkareina

Into Kustannus

Into julkaisee Naomi Kleinin klassikot pokkareina

Julkaistu: 15.09.2015 klo 11:00
Julkaisija: Into Kustannus

Naomi Klein on palkittu toimittaja, kolumnisti ja kirjailija. Hänen kirjansa Tuhokapitalismin nousu ja No logo ovat kansainvälisiä menestyksiä, jotka on käännetty kymmenille kielille ja joista on otettu yli miljoonan kappaleen painos. Into julkaisee nämä Kleinin klassikot pokkareita syyskuussa. Lisäksi marraskuussa julkaistaan Kleinin uutuusteos Tämä muuttaa kaiken – kapitalismi vs ilmasto.

Naomi Klein: No logo – tähtäimessä brändivaltiaat

No logo on kansainvälinen bestseller, josta tuli ilmestyttyään maailmanlaajuinen ilmiö. Nykyisessä talouskriisissä Naomi Kleinin arvio yritysten ja brändien hallitsemasta maailmasta on yhä tuoreempi ja vaikuttavampi. Mitä merkkituotteet merkitsevät meille? Kuinka mainonta vaikuttaa kulutuskäyttäytymiseemme?

"Loistava kuvaus siitä, miten Nike, Starbucks, McDonald’s ja muut suuryritykset ovat täyttäneet brändeillä koko teollisen maailman. Fantastista ja innostavaa."  – Select

Naomi Klein: No logo – tähtäimessä brändivaltiaat, ISBN: 978-952-264-425-, Into-pokkari, nid. 710 s., suomentajat: Liisa Laaksonen, Maarit Tillman, alkuteos: No Logo: Taking Aim at the Brand Bullies

Naomi Klein: Tuhokapitalismin nousu

Irakin sisällissodan kaoottisimmalla hetkellä esitettiin uusi laki, joka sallii Shellille ja BP:lle pääsyn maan suuriin öljyvarantoihin. Kun tsunami pyyhkii Kaakkois-Aasian rannikon yli, koskemattomat rannat huutokaupattiin turistien lomakohteiksi. Nämä ovat esimerkkejä siitä, miten kapitalismi käyttää sodista, terrori-iskuista ja luonnonkatastrofeista seuraavaa sekasortoa hyväkseen.

"Helppolukuinen, vetävästi ja innostuneesti kirjoitettu." – Talouselämä

Naomi Klein: Tuhokapitalismin nousu ISBN: 978-952-264-424-4, Into-pokkari, nid. 680 s., Suomentaja: Ilkka Rekiaro, Alkuteos: The Shock Doctrine: the Rise of Disaster Capitalism

Marraskuussa ilmestyy uutuusteos:

Naomi Klein: Tämä muuttaa kaiken kapitalismi vs ilmasto

Tämä muuttaa kaiken on Naomi Kleinin toistaiseksi optimistisin kirja. Siinä Klein käy käsiksi suurimpaan uhkaan, jonka ihmiskunta on koskaan kohdannut: ilmastonmuutokseen. Tulipalot, tulvat, myrskyt ja kuivuudet välittävät voimakkaan viestin, herätyshuudon. Enää ei riitä, että vaihdamme hehkulamput. Meidän on muutettava maailma – ennen kuin maailma muuttuu niin rajusti, ettei kukaan ole turvassa. Seuraavan talousjärjestelmän puolesta taistellaan jo yllättävillä ja innostavilla tavoilla.

Naomi Klein: Tämä muuttaa kaiken – kapitalismi vs ilmasto ISBN: 978-952-264-405-3, Into-tieto, nid. 750 s., Suomentajat: Henri Purje & Teppo Eskelinen  Alkuteos: This Changes Everything: Capitalism vs. the Climate

arvostelukappaleet@intokustannus.fi

lisätiedot: timo.forss@intokustannus.fi

Into julkaisee tieto- ja kaunokirjallisuutta sekä Le Monde diplomatique & Novaja Gazeta -lehteä.

intokustannus.fi | mondediplo.fi | into-ebooks.com | facebook.com/intokustannus | twitter.com/Into_Publishing | youtube.com/intokustannus