Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Feldt-Ranta: Pääministeri Sipilä kieltäytyy ottamasta kantaa ulkoministeri Soinin mediaboikottiin

SDP Tiedotus

Julkaistu: 25.01.2016 klo 14:10
Julkaisija: SDP Tiedotus

SDP:n kansanedustaja Maarit Feldt-Ranta teki 30.12.2015 kirjallisen kysymyksen ulkoministeri Soinin KSF-mediaa koskevasta mediaboikotista.

-Pääministeri Sipilä vastasi pitkään ja laveasti, muttei ota kantaa itse asiaan, eli voiko ministeri boikotoida median edustajia tällä tavalla. Tämä kertoo hallituksen ylimielisyydestä eikä sovi avoimeen demokraattiseen yhteiskuntaan, Feldt-Ranta sanoo.

-Kysymys kuuluu siis edelleen: hyväksyykö hallitus ja pääministeri ulkoministeri Soinin mediaboikotin?

(Pääministeri Sipilän vastaus liitteenä.)

Pressmeddelande 25.01.2016

Regeringen och statsministern vägrar att ta ställning till utrikesminister Soinis bojkott av median

SDP:s riksdagsledamot Maarit Feldt-Ranta lämnade ett skriftligt spörsmål 30.12.2015 till regeringen om utrikesminister Soinis bojkott av KSF-media.

- Statsministern Sipilä svarade långt och allmänt, men han tog egentligen inte ställning till själva svaret, dvs. ifall en minister får bojkotta media och dess representanter på det här sättet. Detta berättar ganska mycket om regeringens arrogans och hör inte ihop med ett öppet och demokratiskt samhälle, säger Feldt-Ranta.

Frågan gäller alltså fortfarande: godkänner regeringen och statsministern utrikesminister Soinis bojkott av median?