Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » ENNAKKOTIEDOTE / MEDIAKUTSU: PopUp-sähköautopäivä valtaa Senaatintorin 11.9.

Sähköinen Liikenne

ENNAKKOTIEDOTE / MEDIAKUTSU: PopUp-sähköautopäivä valtaa Senaatintorin 11.9.

Julkaistu: 08.09.2015 klo 12:53
Julkaisija: Sähköinen Liikenne

Mikä:                  PopUp-sähköautopäivä
Milloin:              Pe 11.9.2015 noin klo 12 – 15
Missä:                Senaatintori, Helsinki

PopUp-sähköautopäivä valtaa Senaatintorin 11.9.

Senaatintori täyttyy sähköautoista ja sähköisen liikenteen alan toimijoista PopUp-sähköautopäivänä pe 11.9.2015.

Tapahtuma käynnistyy sähköisten ajoneuvojen kulkueella, joka saapuu Senaatintorille Tesla Club Finlandin johdolla noin klo 12. Näyttävään kulkueeseen on ilmoittautunut lähes 60 sähköistä ajoneuvoa, mukana on Tesla-kavalkadin lisäksi muun muassa  Chevy Volt, Think City, Volvo V60 Plug-IN, Fisker Karma, Citroen Saxo Electric, Mitsubishi OUtlander PHEV, BMW i3 ja i8, VW e-Golf, Porsche Panamera Hybrid ja MB Vito.

Senaatintorilla Liikenne- ja viestintäministeri Anne Berner avaa tapahtuman klo 12.30. Puheenvuoron pitävät myös Sähköautoilijat ry:n puheenjohtaja Kari Kallonen sekä tapahtuman isäntä, Sähköinen liikenne –hankkeen johtaja Elias Pöyry.

Torilla sähköisen liikenteen edelläkävijäyritykset esittelevät laajasti tuotteitaan ja toimintaansa, esimerkiksi:

-          Electric Arena tuo moottoripyöräradan, jossa yleisökin voi testata sähkömoottoripyörän vääntöä

-          Latausklinikassa PlugItin asiantuntijoiden avulla voi perehtyä sähköautojen latauslaitteistoihin.

-          ShareIt, sähköautoilun AirBnB tuo paikalle kaksi uudenkarheaa Teslaa ja kertoo uudesta jakamistalouteen perustuvasta palvelustaan

-          E-drive Retro tuo näytille sähköautoksi muunnetun 70-luvun Triumphin.

-          Helenin Tesla-taksissa yleisö voi itse kokea miltä sähköauton kyydissä oleminen tuntuu.

-          Lukuisat autoliikkeet esittelevät viimeisimmät täyssähköautojen sekä ladattavien hybridien mallistonsa, mukana on mm. Tesla Motors, Porsche, Volvo, Volkswagen, Audi, BMW ja Mitsubishi.

Tapahtumasähkön tarjoaa Helen.

Muita tapahtumaan osallistuvia yrityksiä ja organisaatioita: Fortum Charge & Drive, ABB, Kopio Niini, Fundu, Auto Outlet, Posti, Energiateollisuus ry, Snuger, Avant EV Oy, ISS Palvelut, Playgreen Finland Oy, Oy Future Energy Finland, Grafitieto Oy, Angelma & Mäkelä Group, Natur och Miljö, Ekorent, 24Rent, Ensto Chago Oy, Suomen Mopoauto Oy, Limo Finland, Son of a PUnch, Arctic Electric Vehicles, Vantaan Energia, Helen ja Taksi Markku Ruohonen.

Tapahtuman järjestää Sähköinen liikenne –hanke.  Tervetuloa!

Lisätietoja: Laura Cankar, Zeeland Family Oyj, laura.cankar@zeelandfamily.fi, puh. 050-3000895

Sähköinen liikenne -hanke

Sähköinen liikenne -hankkeen avulla on luotu Suomeen sähköisen liikenteen perusinfrastruktuuri ja toimialan käynnistävä ajoneuvokanta. Hanke mahdollistaa ilmasto-ystävällisten sähköajoneuvojen käytön normaalisti liikenteessä kaupunkiseuduilla ja päätieverkostossa.

Sähköinen liikenne –hanke kehittää yhteistyössä suomalaisille yrityksille uusia tuotteita ja palveluita kansainvälisille markkinoille hyödyntämällä Suomen ja mukana olevien yritysten vahvuusalueet. Hankkeessa kehitetään yhteistyössä alan johtavien toimijoiden kanssa sähköiseen liikenteeseen liittyviä tuotteita, palveluita ja ratkaisuja. Hankkeessa ovat mukana keskeiset suomalaiset alan yritykset, kaupungit ja liikenteen viranomaiset.

www.sahkoinenliikenne.fi