Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Energiateollisuus ry hallituksen energialinjauksesta: Turpeen ja metsähakkeen kilpailukyvyn parantaminen on hyvä viesti

Energiateollisuus ry

Julkaistu: 08.10.2014 klo 09:09
Julkaisija: Energiateollisuus ry

Hallituksen talouspoliittisen ministerivaliokunnan päätös parantaa turpeen ja metsähakkeen kilpailukykyä on hyvä viesti yhteiskunnalle. Toimenpiteellä parannetaan kauppatasetta ja tuetaan omavaraisuutta sekä kotimaista työllisyyttä.

Toimenpide ei lisää kasvihuonepäästöjä päästökauppasektorilla ja lisäksi se on valtiontaloudellisesti edullinen siitä saataviin hyötyihin nähden.

Kotimaisten polttoaineiden kilpailukykyä voidaan vahvistaa palauttamalla turpeen verotus vuoden 2012 tasolle ja korottamalla samalla metsähakkeella tuotetun sähkön tuotantotukea. Keventämällä turpeen käyttämisen kustannuksia lämmön tuotannossa ja edistämällä samalla metsähakkeen käyttöä tuetaan monen tavoitteen toteutumista yhdellä kertaa.

Lisätiedot:
Toimitusjohtaja Juha Naukkarinen, puh. 050 6772