Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Demarinuorten Räsänen: Ympäristöministerin salkku SDP:lle

Sosialidemokraattiset Nuoret ry

Demarinuorten Räsänen: Ympäristöministerin salkku SDP:lle

Julkaistu: 22.09.2014 klo 10:22
Julkaisija: Sosialidemokraattiset Nuoret ry

Demarinuorten puheenjohtaja Joona Räsänen patistaa SDP:tä vaatimaan itselleen ympäristöministerin salkun, kun neuvotellaan Vihreiltä vapautuvista ministeripaikoista.

- Vihreiden lähtö hallituksesta on valitettavaa. Heillä oli suuri rooli siinä, että ympäristöasiat saatiin näin laajasti kirjattua hallitusohjelmaan. Sosialidemokraattien on vietävä nämä jäljellä olevat tehtävät maaliin. Kokoomukselle tätä tehtävää ei uskalla antaa, kommentoi Demarinuorten puheenjohtaja Joona Räsänen.

Hallitusohjelmassa on vielä useita tärkeitä asioita, jotka tulevat pöydälle loppukaudesta. Niiden joukosta löytyy lainsäädäntöä muun muassa vesiensuojeluun ja ilmastonmuutoksen torjuntaan liittyen.

- Hallituksen tulee myös edistää loppukaudella määrätietoisesti tavoitetta hiilineutraalista Suomesta vuoteen 2050 mennessä. Sen saavuttamiseksi meidän on hyödynnettävä kaikkia hiilineutraaleja energiantuotannon muotoja, Räsänen jatkaa.

Lisätiedot:
Joona Räsänen