Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Demarinuoret: Kokoomusnuorten kampanja yhteisöverotuksen poistamisesta vastuuton

Sosialidemokraattiset Nuoret ry

Julkaistu: 17.06.2012 klo 23:04
Julkaisija: Sosialidemokraattiset Nuoret ry

Demarinuoret ihmettelee Kokoomusnuorten kampanjaa ja Kokoomuksen puoluekokouksen päätöstä Suomen taloudellisen kilpailukyvyn parantamiseksi poistamalla yritysten yhteisöveron. Suomen ei pitäisi ottaa mallia Virosta tai Irlannista edistämällä eurooppalaista hyvinvointiyhteiskuntaa rapauttavaa verokilpailua. ”Kokoomus ja sen nuorisojärjestö syyttävät usein vasemmistoa taloudellisesta vastuuttomuudesta, mutta mitä muuta tämä kohdistettu veroale olisi?”, kysyy Demarinuorten puheenjohtaja Joona Räsänen. ”Nämä miljardiluokan veronkevennykset maksatettaisiin eittämättä suomalaisilla palkansaajilla”, Räsänen jatkaa.

Demarinuorten mielestä Suomen kilpailukykyä lisättäisiin kohdentamalla yrityksille suunnattuja tukitoimia ja kannusteita pieniin ja innovatiivisiin kasvuyrityksiin, parantamalla ja tehostamalla koulutusjärjestelmää, sekä vähentämällä yrittäjien kohtaamaa byrokratiaa.

Demarinuorten mielestä Kokoomusnuorten kampanjointi on osoitus yksisilmäisestä ja kaavoihin kangistuneesta ideologiasta, joka mukautuu todellisuuteen yhtä huonosti kuin muinainen neuvostokommunismi. ”On harmillista huomata kuinka tyhjä Kokoomusnuorten työkalupakki on puhuttaessa Suomen kilpailukyvyn parantamisesta”, Räsänen toteaa.

Joona Räsänen

Sosialidemokraattiset Nuoret ry