Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Demarinuoret kannattaa aktiivista eutanasiaa

Sosialidemokraattiset Nuoret ry

Demarinuoret kannattaa aktiivista eutanasiaa

Julkaistu: 21.05.2012 klo 16:03
Julkaisija: Sosialidemokraattiset Nuoret ry

Sosialidemokraattiset Nuoret ottaa ilolla vastaan Vihreiden päätöksen siirtyä kannattamaan aktiivista eutanasiaa.

- Demarinuoret on pitkään kannattanut aktiivisen eutanasian laillistamista ja hyvä, jos hallituspuolueista vihdoin löytyy tahtotilaa viedä asiaa eteenpäin, toteaa Demarinuorten puheenjohtaja Joona Räsänen.

Moni elää erittäin vaikeassa terveydellisessä tilanteessa ja esimerkiksi terminaalivaiheessa olevien syöpäpotilaiden kipu on jatkuvaa eikä kipulääkitys ole riittävää. Jos kuka tahansa parantumattomasta sairaudesta kärsivä henkilö tahtoo ja toivoo, että hän ei joudu elämään kivussa, on hänelle suotava oikeus ihmisarvoiseen kuolemaan. Ihmiselämän pitkittäminen pakolla on rinnastettavissa järjestelmälliseen kiduttamiseen.

- Toisin kuin Päivi Räsänen tai Timo Soini väittää, ei kyse ole murhasta, vaan aivan päinvastoin. Ihmisellä on oltava vapaus päättää omasta elämästään, sanoo Räsänen.

Joona Räsänen, puheenjohtaja

Sosialidemokraattiset Nuoret ry. - http://www.demarinuoret.fi