Etusivu » Tiedotteet » Politiikka » Budjettiriihestä vähän panostuksia investointeihin

Teknologiateollisuus ry

Budjettiriihestä vähän panostuksia investointeihin

Julkaistu: 01.09.2016 klo 21:29
Julkaisija: Teknologiateollisuus ry

Teknologiateollisuus kiittää hallituksen päätöksiä sukupolvenvaihdoksen helpottamisesta ja kaivosteollisuuden palauttamista alhaisemman sähköveron piiriin. Tärkeää on myös päästökaupan epäsuorien kustannusten kompensaatio, edes 50-prosenttisesti.

Maan talouden elpymisen kannalta keskeisten investointien ja tuottavuuden parantamisen suhteen budjettiriihen päätökset jäivät vaisuiksi. Isompia toimia olisi tarvittu.

Teknologiateollisuus toivoo, että kolmikantavalmistelussa löydetään tehokkaita toimia työllistymisen parantamiseksi.

Sanna Rauhansalo, johtaja, elinkeinopolitiikka, puh. 050 340 6174

Teknologiateollisuus ry on elinkeino- ja työmarkkinapoliittinen edunvalvontajärjestö, joka edistää Suomen keskeisimmän vientialan kilpailukykyä ja toimintaedellytyksiä. Suomalaisen teknologiateollisuuden päätoimialoja ovat elektroniikka- ja sähköteollisuus, kone- ja metallituoteteollisuus, metallien jalostus, suunnittelu ja konsultointi sekä tietotekniikka. Teknologiateollisuus vastaa 50 prosentista Suomen viennistä ja 75 prosentista tutkimus- ja kehitysinvestoinneista. Ala työllistää suoraan noin 280 000 ja välillisesti noin 700 000 suomalaista. Jatkuvasti kehittyvä ja ajassa elävä teknologiateollisuus luo perustan suomalaiselle hyvinvoinnille.