Etusivu » Tiedotteet » Perhe » Viikari-koti muuttaa keskustan Konkari-kotiin

Viikari-koti muuttaa keskustan Konkari-kotiin

Julkaistu: 16.12.2015 klo 04:00
Julkaisija: Viestintätoimisto Kumppania

Kaksi kotia yhdistävä lastensuojelulaitos tarjoaa alan huippuosaamista. Tilojen lisäksi yhdistyvät erikoisammattitaito ja voimavarat.

Porin Ulasoorissa sijaitseva Viikari-koti yhdistyy Konkari-kodin kanssa uudeksi lastensuojelulaitokseksi. Uusi Konkari-koti tarjoaa sijaishuoltoa neljälletoista lapselle ja lisäksi avopalvelua. Kokeneiden ja alalle viime vuosien aikana kouluttautuneiden ohjaajien tiimityöskentelyllä kyetään tarjoamaan entistäkin laajemmat ja laadukkaammat lastensuojelun sijaishuollon palvelut.

– Uudessa Konkarissa on aiempaa enemmän erityisosaamista. Terapeuttisten toiminnallisten menetelmien määrä kasvaa entisestään. Lasten käytössä ovat jatkossa muun muassa tanssi-, kuvataide- ja musiikkiryhmät sekä yksilötapaamiset koulutettujen ohjaajien järjestäminä, toteaa Viikari-koti Oy:n yrittäjä Taija Brander.

Lapsille tuttu henkilökunta siirtyy asukkaineen Annankadulla sijaitseviin Konkari-kodin tiloihin tammikuun aikana. Lapset muuttavat Viikari-kodista tutun henkilökunnan kanssa yhdessä Konkari-kotiin. Tiloihin ja yhdistettyihin menetelmiin tutustutaan ennen muuttoa. Lapsilla ja heidän perheillään on mahdollisuus käydä vierailulla Konkarissa halutessaan useampaankin kertaan.

– Kotien laadukkaat palvelut, kuten perhetyö, ART-menetelmä ja terapeuttiset ryhmät säilyvät ennallaan tai vahvistuvat entisestään. Viikarin opetusyksikkö muuttaa myös keskustan alueelle, mahdollisimman lähelle Konkari-kotia.

Konkari-kodissa on kaksi asuinyksikköä, Annala ja Puistola. Konkari-koti sijaitsee Porin keskustassa osoitteessa Annankatu 14.

Taija Brander
yrittäjä, Viikari-koti Oy