Etusivu » Tiedotteet » Perhe » Uutuus: Topas Wheaty Vegaani burger

Uutuus: Topas Wheaty Vegaani burger

Julkaistu: 11.05.2015 klo 13:30
Julkaisija: Itu Biodyn Oy

Luomuvehnäproteiinista valmistettu pihvi, josta saa ravitsevaa ruokaa helposti ja nopeasti.

Helpoimmillaan pihvit paistetaan tilkassa öljyä kunnes pinta on rapea ja saanut väriä. Tarjoillaan jauhelihapihvien tapaan kastikkeen ja lisukkeiden kanssa tai rakennetaan herkullinen kerroshampurilainen. Grillillä paistettaessa pinta kannattaa sivellä öljyllä tai marinadilla mehevyyden säilyttämiseksi. Pihvit voi myös hauduttaa folionyytissä kasvisten kera.

Uutuustuotteen säikeinen rakenne mahdollistaa lisäksi ”nyhtöseitanin” valmistamisen. Paistetaan pihvit pannulla ja revitään vielä lämpimät pihvit kahdella haarukalla säikeiseksi. Lisätään haluttu maustekastike ja tarvittaessa lämmitetään uudelleen. Näin tästä uutuustuotteesta voi valmistaa ajan henkeen sopivia hampurilaisten, hotdogien tai kerrosvoileipien täytettä.

Hyvää monella tapaa

Ravitsemuksellisesti Topas Vegaani burgerpihvit tuovat lautaselle vahvan annoksen proteiinia, jopa yli 31 g sadassa grammassa tuotetta. Lihatuotteisiin verrattuna Topas Wheaty tuotteet vähentävät ympäristökuormitusta, sillä pääraaka-aineena on sopimustuotantotiloilla Saksassa kasvanut luomuvehnä.

Hauduttamista kestävät tuotteet ovat oiva apu myös häissä ja muissa isoissa juhlissa, joissa ruokaa pidetään hauteessa tarjolla. Saksalainen valmistaja Klaus Geiser on 2000 -luvun alusta asti halunnut valmistaa tuotteita, jotka sopivat vegaaneille, mutta maistuisivat myös sekasyöjille. Topas tuotteilla myös aloitteleva kasviskokki saa itselleen hyvää ruokaa, helposti ja edullisesti.

Tuotetiedot

Pakkaus 175 g, kolme pihviä paketissa, hinta 5,25 €

Valmistusaineet: Seitan* 91 % (vesi, VEHNÄproteiini*), hiivauute*, kookosrasva*, vuorisuola, Psyllium siemenjauhe*, sipuli*, mausteet*, guarkumi. Voi sisältää sellerin, sinapin ja soijan jäämiä.

* merkityt luomutuotettuja

Topas Vegaani burger sisältää 31,4 g proteiinia, 6,6 g rasvaa ja 2,1 g suolaa 100 grammassa tuotetta.

Maahantuoja: Itu Biodyn Oy, Asentajankatu 5, 00880 Helsinki puh. 09- 774 3010, itu@itubiodyn.fi

Itu Biodyn Oy on v. 1979 perustettu biodynaamisten tuotteiden erikoisliike. Itu Oy on kokonaisvaltainen, palveleva luomutukku Helsingissä. Valikoimiin kuuluu kotimaisia ja ulkomaisia tuotteita sekä eksoottisia herkkuja. Elintarvikkeiden lisäksi tarjolla on Speickin ja Dr.Hauschkan luonnonkosmetiikkaa sekä ympäristöystävällinen Sonett pesu- ja puhdistusainesarja.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki