Etusivu » Tiedotteet » Perhe » Toteuta pääsiäisseikkailu lähiluonnossa!

Suomen Latu

Toteuta pääsiäisseikkailu lähiluonnossa!

Julkaistu: 02.04.2015 klo 15:14
Julkaisija: Suomen Latu

Pääsiäinen on erityisesti lapsille yksi vuoden mieluisimmista juhlapyhistä. Pääsiäisteema tarjoaa monenlaista kivaa askartelua koko perheelle, joista pääsiäismunien koristelu on varmasti yksi suosituimmista. Ulkoleikit saavat myös piristystä, kun niihin tuo pääsiäiselementtejä mukaan. Suomen Latu on koonnut viisi hauskaa ulkoiluleikkiä pääsiäisteemalla. Kaikki leikit on helppo toteuttaa, ja ne toimivat pienelläkin porukalla.

Pääsiäisen top 5 -ulkoleikit

Munakätkö

Piilota pääsiäismunia omalle pihalle tai lähiluontoon. Piirrä yksinkertainen kartta munien luokse. Jätä munat sopivasti näkyville, mutta muista että nokkelat ja haastavat piilot ovat hauskimpia!

Tunnista tuoksu

Kierrätä yllätysmunien sisällä oleva muovinen kotelo hyötykäyttöön metsäretkelle. Kerää koteloosi luonnosta jokin asia (esim. multaa, lehden, kuusen havuja, yms.). Kerääntykää ryhmään etsinnän jälkeen, ja yrittäkää arvata tuoksun perusteella sokkotestinä vuorotellen jokaisen kotelon sisältö.

Munankuljetuspolku

Aseta jalkapöytien päälle kaksi pientä pääsiäismunaa. Tarkoituksena on kuljettaa munat varovasti kävellen maastossa ennalta määritetyn reitin läpi, munia pudottamatta. Kokeile, kuinka pitkälle pääset!

Pikkunoidat Kyöpelinvuorella

Rakenna luonnonmateriaaleista esimerkiksi miniatyyrikokoisia pääsiäishahmoja ja kyliä luonnon keskelle. Kuinka pienen noidan saat rakennettua? Voit tutkailla luomuksia luupilla tai suurennuslasilla.

Tipuhippa

Tipuhippaa leikitään tavallisen hipan tapaan. Hipan koskettaessa jää paikallesi, mene kyykkyyn ja räpytä käsiäsi kuin siipiä. Pelastaminen tapahtuu pyrstöjä yhteen hieromalla.

Suomen Latu on liikuttamiseen ja ulkoilijoiden edunvalvontaan keskittynyt ulkoilujärjestö, johon kuuluu 78 000 jäsentä 216 yhdistyksessä.

www.suomenlatu.fi
www.facebook.com/suomenlatu