Etusivu » Tiedotteet » Perhe » Television joulukalenterista tuttu Tonttu Toljanteri nyt myös kirjana

Minerva Kustannus Oy

Television joulukalenterista tuttu Tonttu Toljanteri nyt myös kirjana

Julkaistu: 12.10.2016 klo 10:27
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Annukka Kiuru & Sirkku Linnea
Tonttu Toljanteri ja joulupukin salainen tehtävä

Television joulukalenterista tuttu Tonttu Toljanteri seikkailee nyt myös kirjan sivuilla tuoden jännitystä, hauskuutta ja lämpöä joulun odotukseen. Jokaiselle päivälle joulukuun ensimmäisestä jouluaattoon on kirjassa oma seikkailunsa.

On joulukuu. Tontut kulkevat kylissä ja kaupungeissa ja piiloissaan partioivat. He muistiin merkitsevät ja pukille raportoivat kunkin hyvät ja huonommatkin työt.

Mitä tapahtuu, kun kommelluksille altis Tonttu Toljanteri saa tuon salaisen tehtävän? Monenlaista hämminkiähän siitä syntyy. Ei ole annettu tontulle malttia ja harkintaa, joiden avulla pysytellä hiljaa piilossa, mutta hyvää sydäntä senkin edestä. Sillä Toljanteri ratkaisee monta pulmaa. Suurin niistä liittyy joulupukin lahjakonttiin ja kiellettyjen lelujen kirstuun.

Sirkku Linnea on kuvituksellaan tavoittanut oivallisesti tv:stä tutun Tonttu Toljanterin hahmon sekä koko tv-sarjan hengen, joka varmasti ilahduttaa yhtä lailla uutta lukijaa kuin vanhaa tv-sarjan fania.

4−10-vuotiaille.

Tonttu Toljanteri ja joulupukin salainen tehtävä

ISBN/EAN 978-952-312-346-5
Luokka L84.2
172 x 230 mm
Sidottu, nelivärinen
144 s.
Ilmestyy viikolla 43/2016

Annukka Kiuru on jyväskyläläinen dramaturgi, joka on kirjoittanut lapsille teatteriin ja televisioon liki kahdenkymmen vuoden ajan. Hän on Tonttu Toljanterin alkuperäinen luoja ja tv-sarjan käsikirjoittaja.

Kuvittaja Sirkku Linnea on valmistunut graafiseksi suunnittelijaksi Lahden muotoiluinstituutista. Hän on tehnyt kuvituksia mm. biologian oppimateriaaleihin, Pikku Kakkosen lastenohjelmiin ja Paletin postikortteihin. Hän on myös kirjoittanut ja kuvittanut kolme omaa teosta aiheesta Suomalainen horoskooppi.

Lisätiedot ja arvostelukappaleet:
Merja Varon| 050-5474747 | merja.varon@minervakustannus.fi