Etusivu » Tiedotteet » Perhe » Suunnista kirjaan -koululaistapahtuma järjestetään tänä vuonna ensimmäistä kertaa myös Turun Kirjamessuilla

Suomen tietokirjailijat ry

Julkaistu: 21.09.2016 klo 14:45
Julkaisija: Suomen tietokirjailijat ry

Turun Kirjamessuilla suunnistaa 30. syyskuuta 4 000 koululaista ja opiskelijaa, Helsingin Kirjamessuille suunnistus tuo 27.­–28. lokakuuta 8 000 koululaista ja opiskelijaa.

Turun Kirjamessuilla suunnistetaan kirjaan ensimmäistä kertaa perjantaina 30. syyskuuta. Tapahtumaan osallistuvat yläasteen oppilaat sekä lukioiden ja ammattiopistojen opiskelijat saavat omaa luokka-astettaan vastaavat tehtäväarkit kysymyksineen, liput heille tarjoaa Tietokirjallisuuden edistämiskeskus. Tapahtumaa tukee myös Turun kaupunki.

Suunnista kirjaan on kirjamessuilla koululaisille ja toisen asteen opiskelijoille järjestettävä suunnistus, jonka tarkoituksena on tehtävien kautta saada eri-ikäiset nuoret kiinnostumaan kirjallisuuden eri lajeista, kirjan tekemisen vaiheista ja lukemisesta sekä oppimaan etsimään tietoa.

Helsingin Kirjamessuilla tapahtumaa on järjestetty yli 10 vuoden ajan. Tänäkin vuonna Suunnista kirjaan -tapahtuma tuo messuille tuhansia 5.–10.-luokkalaisia ja toisen asteen opiskelijoita.

Suunnista kirjaan -tapahtumat toteuttavat Suomen tietokirjailijat ry ja Äidinkielen opettajain liitto. Tapahtuman infopiste on Turun Kirjamessuilla auki perjantaina klo 10–17 Suomen tietokirjailijat ry:n osastolla (A/39). Helsingin Kirjamessuilla infopiste sijaitsee pääsisäänkäynnin aulassa, ja se on auki torstaina ja perjantaina klo 10–14.

Lisätiedot:
Linda Lappalainen | Tiedottaja | Suomen tietokirjailijat ry
linda.lappalainen@suomentietokirjailijat.fi | 050 41 05584

Satumaarit Myllyniemi | Järjestösihteeri | Äidinkielen opettajain liitto
satumaarit.myllyniemi@aidinkielenopettajainliitto.fi | 050 5932012

www.suomentietokirjailijat.fi   | www.aidinkielenopettajainliitto.fi

_____

Suomen tietokirjailijat ry on maamme suurin kirjailijajärjestö. Se edistää tietokirjallisuutta, jakaa apurahoja ja palkintoja sekä valvoo tieto- ja oppikirjailijoiden tekijänoikeudellisia ja taloudellisia etuja. Yhdistyksellä on yli 3 100 jäsentä.

suomentietokirjailijat.fi | Facebook | Twitter