Etusivu » Tiedotteet » Perhe » Pysy Pystyssä, kuopiolainen!

Suomen Fysioterapeutit ry

Pysy Pystyssä, kuopiolainen!

Julkaistu: 12.11.2013 klo 07:58
Julkaisija: Suomen Fysioterapeutit ry

Pysy Pystyssä, kuopiolainen -yleisötapahtuma on suunnattu ikääntyneille ja tervetulleita ovat kaikki kiinnostuneet. Tapahtuman toteuttavat Pohjois-Savon Fysioterapeutit yhdessä Savonia ammattikorkeakoulun fysioterapeuttiopiskelijoiden kanssa.

Aika: 14.11.2013 klo 9-15 (testit ja ohjaus klo 12 asti)
Paikka: Savonia ammattikorkeakoulu, Kuopio (Sairaalakatu 6-8, 5. talo, juhlasali)

OHJELMA:

klo 9-12 Tasapainotestejä ja vinkkejä tasapainon parantamiseen ja ylläpitämiseen, fysioterapeuttiopiskelijat

klo 10 Tietoisku: Muistisairaudet ja kaatumisen ehkäisy, fysioterapeutti Marja Korhonen, Fysiosenior

Klo 13 alkaen tapahtuma jatkuu SPR:n johdolla

Klo 13 Arjen paloturvallisuus, Pekka Mehto, Kuopion Palolaitos

Klo 14 Sairauskohtaukset ja kodin tapaturmat ja niiden ensiapu, ETK Tiina Sundvall, SPR

Ikääntyvien itsenäinen liikkumiskyky auttaa selviytymään päivittäisistä askareista. Systemaattisella ja ammattimaisesti ohjatulla harjoittelulla voidaan ehkäistä liikkumiskyvyn heikkenemistä. Ikääntyvän kuntoutuksessa lihasvoiman, tasapainon ja alaraajojen nivelten liikkuvuuden harjoittaminen ovat erityisen tärkeitä.

Lisätiedot: puheenjohtaja Riina Myyryläinen, Pohjois-Savon Fysioterapeutit, p. 045 113 5175, riinamyyrylainen@hotmail.com

Suomen Fysioterapeutit on kaikkien fysioterapeuttien ja fysioterapiaopiskelijoiden yhteinen järjestö. Liiton perustamisen 70-vuotisjuhlaa vietetään teemalla "Aktiivinen ikääntyvä" ja Kuopiossa järjestettävä tapahtuma on osa valtakunnallista juhlakiertuetta.