Etusivu » Tiedotteet » Perhe » PHSOTEY tiedottaa: Keskussairaalan hyvinvoinnin ja terveyden juhlavuoden luentosarjaa voi seurata periscopesta

Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymä

Julkaistu: 20.04.2016 klo 11:20
Julkaisija: Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymä

Päijät-Hämeen keskussairaala viettää parhaillaan 40-vuotisjuhlaansa. Juhlavuoden kunniaksi Päijät-Hämeen sosiaali – ja terveysyhtymä järjestää luentosarjan hyvinvoinnista ja terveydestä kiinnostuneille  Lahden kaupunginkirjaston auditoriossa. Huomenna torstaina luentoa voi seurata myös periscopen välityksellä Päijät-Hämeen sote -tilillä.

Ensimmäinen sydänsairauksien luento kiinnosti niin suurta joukkoa maaliskuussa, että Lahden kaupunginkirjaston auditorio oli aivan tupaten täynnä. Suuren suosion saavuttanut  ensimmäinen luento uusitaankin toukokuun lopulla.

Periscopella laajempi yleisö

Erikoisalojen huippuasiantuntijoiden luennot halutaan tarjota mahdollisimman laajalle yleisölle. Huominen nivelrikkoa käsittelevä ylilääkäri Jussi Haapalan luento nivelrikosta on ensimmäinen, jonka voi katsoa periscopessa Päijät-Hämeen sote -tilillä.

Luentoa voi seurata esimerkiksi palvelutalossa, omassa kodissa tai missä tahansa, missä on internet-yhteys ja periscope-sovellus käytössä. Luentoa voi katsoa joko reaaliaikaisesti tai seuraavan 24 tunnin ajan.

Keväällä järjestetään vielä kolme luentotilaisuutta, ja sarja jatkuu kolmella luennolla myös syksyllä.

Kaikkiin tilaisuuksiin on vapaa pääsy ja osallistuminen on maksutonta. Kahvitarjoilu järjestetään ennen luentojen alkua klo 16-17.

Kaikki päijäthämäläiset ovat lämpimästi tervetulleita seuraamaan luentotilaisuuksia ja  tutustumaan alueen erikoissairaanhoitoon. Tilaisuuksissa on mahdollisuus kuulla uusinta tietoa alan asiantuntijoilta ja olla mukana juhlistamassa 40-vuotiasta keskussairaalaa.

Kuva: Tuija Matikainen, phsotey:n kuva-arkisto
Kuvateksti:

Ensimmäinen Päijät-Hämeen keskussairaalan 40-vuotisjulaluento maaliskuussa oli yleisömenestys. Suuren suosion saavuttanut sydänsairauksia käsittelevä luento uusitaan toukokuussa.

Hyvää hoitoa Päijät-Hämeessä -luentosarjan aikataulut ja luennoitsijat

Kevät:

to 21.4. klo 17 – 18

Nivelrikko

Ylilääkäri Jussi Haapala, Ortopedia, PHSOTEY

to 19.5. klo 17 – 18

Sähköiset mielenterveyspalvelut

Apulaisosastonhoitaja Kirsi Uutela, Psykiatria, PHSOTEY

ke 25.5. klo 17 – 18

Sydänsairauksien hoidon uudet tuulet

Ylilääkäri Olli Anttonen, Osastonylilääkäri Tuomas Kerola, Osastonylilääkäri Tomi Kaukonen, kardiologia, PHSOTEY

Syksy: