Etusivu » Tiedotteet » Perhe » PHSOTEY tiedottaa: Akuutin yli 70-vuotiaiden päivystysosasto avautuu ensi maanantaina

Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymä

Julkaistu: 01.06.2016 klo 08:43
Julkaisija: Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymä

Maanantaina 6.6. Akuutti24:n yhteydessä aloittaa toimintansa AKKUNA. Se on ympärivuorokautinen päivystysosasto, jossa hoidetaan 70-vuotta täyttäneitä, välitöntä sairaalahoitoa ja seurantaa tarvitsevia potilaita. AKKUNAlla vastataan paremmin Päijät-Hämeen ikääntyvän väestön päivystyksellisiin tarpeisiin.

12-paikkaiseen AKKUNAan tullaan hoitoon päivystyksen kautta.

- Akuutti24:n henkilöstö arvioi potilaan hoitoon ottamista iän, asumistavan, toimintakyvyn sekä sen hetkisen sairaustilan pohjalta. AKKUNAsta valtaosa potilaista kotiutuu suoraan omaan kotiin, kertoo ylilääkäri Ulla Helin.

Iäkästä potilasta hoidetaan AKKUNAssa keskimäärin 3-4 päivää. Tänä aikana selvitetään kokonaisvaltaisesti potilaan terveydentilaa ja toimintakykyä. Potilaan kanssa yhteistyössä tehdään alustava hoito- ja kuntoutussuunnitelma ja luodaan yhteydet jatkohoitoa ja -apuja varten.

AKKUNAssa työskentelee ikäihmisten sairauksiin perehtynyt, moniammatillinen työtiimi, joka koostuu lääkäristä, hoitajista, fysioterapeutista, farmaseutista ja  tarpeen mukaan muista ammattihenkilöistä.

AKKUNAn toiminnassa pyritään avoimuuteen ja mutkattomaan vuorovaikutukseen.

- Tarkoituksena on myös sisällyttää läheiset mukaan iäkkään potilaan hoidon kokonaisuuteen. Potilaan asioista tiedotamme mahdollisimman joustavasti ja keskitetysti yhtä läheistä, kertoo Helin.

Vierailuaika AKKUNAssa on klo 13-19.

ylilääkäri Ulla Helin, 044 440 6253

Päijät-Hämeen suurin sosiaali- ja terveysalan palveluntuottaja ja työnantaja. Intohimona hyvinvointi. Potilaan ja asiakkaan etu edellä www.phsotey.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki