Etusivu » Tiedotteet » Perhe » Parisuhdeasiantuntijan 5 vinkkiä: näin puhelin piristää parisuhdettasi

Samsung Electronics Nordic

Parisuhdeasiantuntijan 5 vinkkiä: näin puhelin piristää parisuhdettasi

Julkaistu: 11.06.2015 klo 10:30
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

Puhelimen käyttö voi joskus aiheuttaa kränää parisuhteessa – varsinkin, jos oma kumppani tuntuu olevan kiinnostuneempi älyluuristaan kuin ihmisistä ympärillään. Parisuhdetutkija ja -terapeutti Heli Vaaranen antaa viisi vinkkiä fiksuun puhelimen käyttöön parisuhteessa.

Heli Vaarasen ohjeet puhelimen käyttöön parisuhteessa:

1. Sovi kumppanin kanssa pelisäännöt puhelimen käytöstä. Näin molemmat ovat samalla viivalla.
  2. Flirttaile rakkaasi kanssa puhelimen välityksellä. Kesken työpäivän lähetetty tekstari tai kuva muistuttaa kumppaniasi siitä, että hän on mielessäsi työpäivänkin aikana.
  3. Rauhoittakaa yhteinen ateria puhelinvapaaksi vyöhykkeeksi. Sama koskee hetkeä ennen nukkumaan menoa.
  4. Keskity kasvokkain käytäviin keskusteluihin. Rakkaasi tuntee itsensä tärkeäksi, kun jätät viesteihin ja puheluihin vastaamisen myöhemmäksi, ja keskityt täysillä häneen.
  5. Hyödynnä puhelimen kalenteria ja laita se muistuttamaan parisuhteen tärkeistä merkkipaaluista, kuten kihla- ja hääpäivästä – äläkä unohda kukkia!

Samsung teetti Respons Analyse -tutkimusyhtiöllä kyselyn, jossa pohjoismaalaisilta ihmisiltä tiedusteltiin heidän suhdettaan puhelimiinsa ja kännykän käytön vaikutusta ihmissuhteisiin. Kyselyyn vastasi tuhat suomalaista. Jopa 58 prosenttia kyselyyn vastanneista uskoo, että älypuhelimen käyttö voi joissakin tapauksissa häiritä parisuhdetta.

Heli Vaarasen mukaan kännykän käytön keskeisin kysymys koskee huomion jakamista.

–       Suurin puhelimeen liittyvä ongelma parisuhteissa on toisen huomiotta jättäminen kännykän näpläämisen vuoksi. Tällöin kumppani tuntee, ettei häntä huomioida tai arvosteta. Pahin moka, minkä puhelimen kanssa voi tehdä, on sivuuttaa tärkeä keskustelu vastaamalla puhelimeen. Puhelimen käytöllä viestitään kumppanille sitä, mikä itselle on tärkeää, Vaaranen selittää.

Puhelin on kätevä väline kumppanin ilahduttamiseen. Vaarasen mukaan lähettämällä viestin tai kuvan kumppanille kesken työpäivän voi kertoa, että ajattelee toista. Suhteeseen saa säpinää lähettämällä kumppanille flirttailevia viestejä.

Kyselyn tuloksia tarkastellessaan Vaaranen ilmoittaa olevansa iloinen siitä, että teknologiset välineet eivät ole ottaneet ihmisen paikkaa. Suomalaisista vastaajista 67 prosenttia ilmoittikin antavansa päivän aikana enemmän huomiota kumppanilleen kuin älypuhelimelleen. Ikäryhmien välillä eroja löytyi kuitenkin jonkin verran. Nuorimmista, 16 – 24-vuotiasta vastaajista 34 prosenttia ilmoitti älypuhelimensa saavan enemmän huomiota kuin heidän rakkaansa. Yli 55-vuotiaiden keskuudessa vastaava luku oli laskenut 11 prosenttiin.

Teknologia voi helpottaa ihmissuhteita

– Teknologian perimmäinen tarkoitus on helpottaa ihmisten elämää. Tämä kuitenkin unohdetaan usein, kun keskitytään vain laitteiden teknisiin ominaisuuksiin. Hyvä puhelin tekee arkielämästä helpompaa ja auttaa hoitamaan asioita, missä ja koska vain. Näin jää enemmän aikaa perheelle ja ystäville, toteaa Samsungin markkinointipäällikkö Eva Carrero.

Samsungin tilaaman kyselytutkimuksen toteutti Respons Analyse -tutkimusyhtiö ja siihen vastasi 4000 pohjoismaalaista, joista 1000 oli suomalaisia.

Samsung Galaxy S6 on suunniteltu niin, että sen ominaisuudet antavat käyttäjän keskittyä ympärillään oleviin ihmisiin. Lue lisää Galaxy S6:sta täältä.

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Simo Arvo, OS/G Viestintä, simo.arvo@osg.fi, p. 040 132 5682

Eva Carrero, markkinointipäällikkö, e.carrero@samsung.com, p. 0400 807 750

Kuvapyynnöt ja testilaiteasiat: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.

Haluatko Samsungin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@osg.fi

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta ideoilla ja teknologioilla, joiden avulla uudelleen määritämme ihmisten käsitykset televisioista, äänentoistolaitteista, älypuhelimista, tableteista, wearables-laitteista, kameroista, kodinkoneista, tulostimista, ammattinäytöistä, SSD-levyistä, muistikorteista, lääketieteellisistä laitteista, puolijohteista ja LED-tuotteista. Älykoti- ja Digital Health -ratkaisumme ovat osoitus siitä, että olemme myös johtava toimija esineiden internet -tuotealueella. Palveluksessamme on 307 000 työntekijää 84 maassa ja vuotuinen myyntimme on 172 miljardia euroa. Lisätietoja Samsungista osoitteessa: www.samsung.com/fi ja virallisessa blogissamme: global.samsungtomorrow.com

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki