Etusivu » Tiedotteet » Perhe » MLL:n Lasten ja nuorten puhelin päivystää myös jouluna

Mannerheimin Lastensuojeluliitto

MLL:n Lasten ja nuorten puhelin päivystää myös jouluna

Julkaistu: 19.12.2014 klo 09:31
Julkaisija: Mannerheimin Lastensuojeluliitto

Mannerheimin Lastensuojeluliiton Lasten ja nuorten puhelin päivystää jouluaaton aatosta uudenvuodenpäivään numerossa 116 111 päivittäin kello 14–17.
Lisäksi Lasten ja nuorten chat on auki jouluaaton aattona ja jouluaattona klo 14-17.

MLL:n Lasten ja nuorten puhelin tarjoaa lapsille ja nuorille mahdollisuuden kiireettömään keskusteluun luotettavan aikuisen kanssa myös joulun pyhinä. Puhelimeen voi soittaa nimettömänä, luottamuksellisesti ja maksutta missä tahansa asiassa.

Puheluihin vastaavat koulutetut vapaaehtoiset päivystäjät MLL:n työntekijän ohjauksessa. Puhelin päivystää numerossa 116 111 vuoden jokaisena päivänä, arkisin kello 14-20 ja viikonloppuisin kello 17-20. Juhlapyhinä päivystetään kello 14-17.

Lapset ja nuoret voivat keskustella päivystäjien kanssa myös chatissa luottamuksellisesti ja kahden kesken. Lasten ja nuorten chat päivystää osoitteessa www.mll.fi/lastenjanuortenchat jouluaaton aattona 23.12. ja jouluaattona 24.12. kello 14-17. Uudenvuodenviikolla chat päivystää maanantaista keskiviikkoon klo 14-17. Normaalit chatpäivystysajat ovat maanantaista keskiviikkoon kello 17-20.

Lapsi tai nuori voi myös kirjoittaa luottamuksellisen kirjeen MLL:n Nuortennetin kirjepalveluun. Päivystäjä vastaa kirjeeseen viimeistään kahden viikon kuluessa. Kirjepalvelu on osoitteessa www.mll.fi/nuortennetti.

Lasten ja nuorten puhelin sekä Nuortennetin kirjepalvelu ja chat saavat rahoitusta RAY:lta, useilta kunnilta, yrityksiltä sekä yksityisiltä lahjoittajilta.

Jouluna on tarjolla myös muita chatteja. Pelastakaa Lapset ry:n Mantelichat on avoinna jouluaattona useassa eri osoitteessa: Habbo Hotellissa klo 17–21, Mantelichat.fi:ssä klo 21-01 ja netari.fi:ssä klo 21-01.

• Auttavien puhelinten päällikkö Tatjana Pajamäki, p. 050 562 4299, tatjana.pajamaki@mll.fi
  • Auttavien puhelin- ja nettipalveluiden suunnittelija Satu Tallgren, p. 050 541 1410, satu.tallgren@mll.fi
  • Viestintäjohtaja Liisa Partio, p. 040 580 8984, liisa.partio@mll.fi

Mannerheimin Lastensuojeluliitto on avoin kansalaisjärjestö, joka edistää lasten, nuorten ja lapsiperheiden hyvinvointia.

MLL:n visio 2024: Suomi on lapsiystävällinen yhteiskunta, jossa lapsen etu asetetaan etusijalle ja jossa lapset ja nuoret voivat hyvin.

Tutustu MLL:n toimintaan www.mll.fi
MLL Twitterissä @MLL_fi