Etusivu » Tiedotteet » Perhe » Miljoona miljoona saippuakuplaa Sonett uutuudella ympäristöystävällisesti

Itu Biodyn Oy

Miljoona miljoona saippuakuplaa Sonett uutuudella ympäristöystävällisesti

Julkaistu: 13.05.2016 klo 11:44
Julkaisija: Itu Biodyn Oy

Luomuraaka-aineita sisältävä uutuustuote Sonett saippuakupla-aines on heti käyttövalmis neste, josta tekee kestäviä ja värikkäistä saippuakuplia. Luontoon päädyttyään kuplat hajoavat täysin luontoa kuormittamatta.

Luomupesu- ja puhdistusaineita 1980 -luvulta asti Sonett tuoteperheeseen kehittänyt kemisti Beate Oberdorfer kertoo:

- Pohjana tuotekehityksessä oli kasviöljypohjainen saippua, mutta vaati monia kokeiluja löytää raaka-aineiden yhdistelmä, jolla saatiin saippuakuplat pysymään koossa luonnollisilla, biohajoavilla raaka-aineilla. Ksantaanikumin ja sellakan yhdistelmällä se lopulta syntyi.

Tikku kastetaan nesteeseen, vaahdottamista ei tarvita. Sitten kuplia puhalletaan renkaiden läpi. Yhdellä puhalluksessa saa ilman täyteen erikokoisia kuplia. Tyynellä ilmalla kuplat voivat leijailla kymmenien metrien korkeudelle, sillä kuplat ovat hyvin kestäviä. Kasviöljyinen pinta heijastaa kaikki sateenkaaren värit.

Valmistuksessa käytetyt raaka-aineet ovat luonnossa luontaisesti hajoavia, esimerkiksi alkoholi ja glyseroli hajoavat täysin vain muutamassa tunnissa. Tuotteen sisältämä sokeritensidikin on täysin luonnollisessa muodossa ja siten OECD ohjeistuksen mukaan 100 % biohajoava.

Sonett saippuakupla-aineksen pieni pakkaus on 45 ml. Kannessa on kiinni tikku, jonka läpi saippuakuplia voi puhaltaa.  Pakkauksessa on myös ympäristöä säästävä ominaisuus.  Pakkauksen valmistamiseen on käytetty polywoodia, jossa on hienoksi jauhettua puukuitua polyeteenin seassa. Siten vastaavan määrän muovin valmistamiseen tarvitaan 20 % vähemmän raakaöljyä.

Täyttöpullosta lisää kuplia

Lapsiperheissä erilaisia saippuakuplapurkkeja on usein lukuisia. Uuden saippuakuplanesteen tekeminen astiapesuaineesta ei kuitenkaan ole helppoa. Nyt Sonett tarjoaa saippuakupla-ainetta puolen litran täyttöpullossa. Siitä voi täyttää kotoa jo löytyvät astiat.

- Ensimmäiset tuotteet ovat jo lähteneet kauppoihin. Saimme kiittävää palautetta kuluttajalta, joka oli todella iloinen löydettyään tämän täyttöpullon. Kummitätinä hän mieluusti leikki kummilastensa kanssa, mutta ei ollut koskaan onnistunut tekemään kunnon saippuakuplaseosta. Nyt hän kertoi itsekin innostuneensa puhaltelemaan kuplia, kertoo maahantuoja Itu Biodynin toimitusjohtaja Marika Auersalmi.

Varsinkin häissä yleistynyt tapa on saippuakuplien puhaltelu riisin heittämisen sijaan. Vinkkinä voisi antaa, että annetaan kuplien puhaltelu muutamille tehtäväksi. Täyttöpullosta voi täyttää useammalle ainetta valmiiksi. Sonett Saippuakuplia syntyy yhdellä puhalluksella kymmeniä ja taas kymmeniä. Silloin muutaman ihmisen puhaltelulla saadaan vierasväen ja tietenkin morsiamen sekä sulhasen ympärille värikäs kuplien tanssi.

Nyt on saippuakuplien tekeminen helppoa, hauskaa ja ympäristöystävällistä!

Tuotetiedot:

Valvontamerkit: Ecogarantie, CSE

pH: neutraali

Ingredients (INCI):
Aqua, Glycerine*, Alcohol*, Alkylpolyglucoside, Xanthan gum, Shellac

Sonett Saippuakupla-aines 45 ml

Sonett Saippuakupla-ainet 500 ml täyttöpullo

Tuotteita myyvät luomuun erikoistuneet myymälät esimerkiksi Ekomarket Ruohonjuuri ja Hyvinvoinnin tavaratalo -verkkokauppa.

Lisätietoja antaa Marika Auersalmi puh. 044-720 8714, marika.auersalmi@itubiodyn.fi

Itu Biodyn Oy on v. 1979 perustettu biodynaamisten tuotteiden erikoisliike. Itu Oy on kokonaisvaltainen, palveleva maahantuoja ja luomutukku Helsingissä. Elintarvikkeiden lisäksi tarjolla on Speickin ja Dr.Hauschkan luonnonkosmetiikkaa sekä ympäristöystävällinen Sonett pesu- ja puhdistusainesarja.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki