Etusivu » Tiedotteet » Perhe » Linnea Karlsson aloitti MLL:n puheenjohtajana

Linnea Karlsson aloitti MLL:n puheenjohtajana

Julkaistu: 09.01.2015 klo 09:30
Julkaisija: Mannerheimin Lastensuojeluliitto

Mannerheimin Lastensuojeluliiton uutena puheenjohtajana aloitti 1.1.2015 nuorisopsykiatrian erikoislääkäri Linnea Karlsson.

MLL:n liittohallituksen puheenjohtajaksi kesäkuussa valittu Linnea Karlsson on 44-vuotias lasten- ja nuorisopsykiatrian erikoislääkäri ja Turun yliopiston kehityspsykiatrian dosentti. Hän työskentelee TYKS:ssa lastenpsykiatrisella osastolla sekä Turun yliopistossa kliinisenä opettajana.

- Työssäni näen paljon asioita, joita suomalaisessa yhteiskunnassa pitäisi kehittää. Koen, että MLL:n puheenjohtajana voin antaa työssäni ja tutkimuksissani kertyneen tiedon käyttöön niin, että voimme yhdessä luoda lasten hyvinvointia ja hyvän kasvun edellytyksiä. Arvostan vapaaehtoisten työtä ja olen mielelläni tukemassa sitä. On äärimmäisen arvokasta saada olla mukana järjestötyössä vaikuttamassa lasten asioihin mahdollisimman ennaltaehkäisevästi ja tehokkaasti, Karlsson toteaa.

Karlsson on ollut muun muassa perustamassa laajaa FinnBrain-seurantatutkimusta, jonka tavoitteena on selvittää stressin ja kasvuolosuhteiden vaikutuksia lapsen kehitykseen raskausajasta lähtien aikuisuuteen asti. Tutkimus pyrkii löytämään tekijöitä, joiden avulla voidaan kehittää lasten ja lapsiperheiden hyvinvointia tukevia palveluja ja hoitomuotoja.

Karlsson seuraa tehtävässä lastentautiopin emeritusprofessori Olli Simelliä, joka toimi MLL:n liittohallituksen puheenjohtajana vuosina 2009-2014.

Milla Kalliomaa vt. pääsihteeriksi

MLL:n vt. pääsihteerinä aloittaa 1.2.2015 kasvatustieteiden maisteri, järjestöjohtaja Milla Kalliomaa, joka toimii tehtävässä vuoden loppuun saakka Mirjam Kallandin toimivapaan ajan. Kalland siirtyy helmikuun alusta hoitamaan Helsingin yliopiston Social- och kommunalhögskolanin rehtorin tehtäviä.

Kalliomaa (50) on toiminut MLL:ssa johtajana vuodesta 2003 lähtien ja vastannut muun muassa vapaaehtoistoiminnan ja järjestötyön kehittämisestä sekä lapsiperheiden kotipalvelun valtakunnallisesta johtamisesta.

liittohallituksen puheenjohtaja Linnea Karlsson p. 040 744 5052, linnea.karlsson@utu.fi

järjestöjohtaja Milla Kalliomaa p. 040 838 6778, milla.kalliomaa@mll.fi

viestintäjohtaja Liisa Partio p. 040 580 8984, liisa.partio@mll.fi

Mannerheimin Lastensuojeluliitto on avoin kansalaisjärjestö, joka edistää lasten, nuorten ja lapsiperheiden hyvinvointia.

MLL:n visio 2024: Suomi on lapsiystävällinen yhteiskunta, jossa lapsen etu asetetaan etusijalle ja jossa lapset ja nuoret voivat hyvin.

Tutustu MLL:n toimintaan www.mll.fi
MLL Twitterissä @MLL_fi